Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stege till sittpinnarna?  (läst 1759 gånger)

Paradisgården

• Västergötland
Stege till sittpinnarna?
« skrivet: 31 aug-11 kl 10:04 »
På lör kommer våra första hönor hem ;D. Har inrett klart med gödselbord och sittpinnar, men behöver de en stege upp? Första pinnen sitter på kanske 1,20 m höjd, andra på kanske 1,40. Det är ganska snävt om plats så för att komma upp måste de hoppa nästan rakt upp. Klarar de det, eller behöver de en stege? Raserna är som följer: Svarthöna, gotlandshöna, sussex och en blandis mellan leghorn och troligen brahma.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
SV: Stege till sittpinnarna?
« Svar #1 skrivet: 31 aug-11 kl 10:27 »
Vaad kul att du äntligen får dina höns! Jag tror inte det är några problem... Det skulle vara brahmakosrningarna i så fall. Du kan ju faktiskt avvakta ocs se om de flyger upp eller om de ligger på golvet.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Paradisgården

• Västergötland
SV: Stege till sittpinnarna?
« Svar #2 skrivet: 31 aug-11 kl 10:32 »
Ja ;D. Okej, då provar jag utan, så får vi se :).
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

565 gäster, 2 användare
Nannanas, Tli

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser