Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kläckningsmaskinfråga  (läst 944 gånger)

linisgirl

• Ångermanland
Kläckningsmaskinfråga
« skrivet: 26 jun-11 kl 12:58 »
Hur länge kan man kläcka kycklingar på en säsong såhär? Ja ska in med ett gäng nu. Innan rötmånan här.. Hur länge kan man igentligen hålla på å kläcka med bra resultat? Kan man kläcka på vintern med eller hur funkar det ni som vet och testat??

Lina

fauve

• Gäst
SV: Kläckningsmaskinfråga
« Svar #1 skrivet: 26 jun-11 kl 13:14 »
Jag har kläckt fram till oktober/november med gott resultat.

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 26 jun-11 kl 13:16 »
Okey låter ju bra det då behöver jag inte sluta än på ett tag men även kläckt då det är rötmånad eller???
Lina

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 26 jun-11 kl 13:18 »
Kläckning i maskin funkar ofta bra hela året. Det som är klurigare är att ge kycklingarna en bra uppväxtmiljö om de är kläckta sent på sommaren eller under hösten. Vädret och temperaturen är ju inte lika gynnsamt  ::)

Själv har jag några stora tunga raser och dom börjar jag kläcka till nyår.  Däremot brukar kläckaren stängas i slutet av juli. Även jag blir trött på alla kycklingar och behöver lite ledigt från kläckare  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 26 jun-11 kl 13:23 »
Okey ja men då kan ja va lugn ett tag till då :) Ska kläcka minst en gång till innan ja ger mej :) Folk verkar som tokiga efter kycklingar :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

626 gäster, 3 användare
doompunk, Smålandstokarna, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser