Det finns ett par andra möjligheter.. Den ena är att lilla rumplös är en missbildad, blandfärgad Orpington. Att den är liten och att fjädrarna på vingarna ser längre ut pga sin missbildning. Den andra möjligheten är att det är min egen korsningshöna som är mamman, hon skulle bli grönvärpare men blev tyvärr troligen inte det. Rumplös skulle då vara grönvärpare/spättad Orpington..
Men är det något av de andra alternativen så innebär det att det fortfarande fattas en Isbarkyckling.. Att en av Isbarerna alltså är större, har kortare vingfjädrar, mer dun och inga stjärtfjädrar.

Jag har mailat personen jag köpte ägg av men inte fått svar ännu.. Tänkte höra här om någon har några ideer sålänge.
För min egen del spelar det faktiskt ingen större roll egentligen.. Blir bara inte klok på det hela.
Tror förresten nästan att lilla rumplös är missbildad, den ser lite märklig ut. Dunlös runt kloaken.. Lider den så att man bör avliva den? Hade varit roligt att se vad det blir av den men om det är synd om den så..