Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lammtäta foderbordsgrindar  (läst 2797 gånger)

Falin

• -
Lammtäta foderbordsgrindar
« skrivet: 18 maj-11 kl 10:30 »
Finns dom, eller är det en utopi?  ;)

Vurre

SV: Lammtäta foderbordsgrindar
« Svar #1 skrivet: 18 maj-11 kl 12:05 »
Det senare.
snus? vad är priset på en pris?

svekhult-ia

• Västergötland
    • Svekhult-ia
« Svar #2 skrivet: 18 maj-11 kl 13:41 »
Jupp, en utopi. Har resignerat och konstaterar att det är bättre att ha foderbord som de åtminstone inte kan göra sig illa på........
Glad människa med mindre finullsbesättning i Stenstorp utanför Falköping.

http://svekhultia.wordpress.com

sarbe453

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 18 maj-11 kl 13:42 »
Ja, jag är böjd att hålla med Vurre! Har byggt om vår foderhäck två gånger i vår och försökt anpassa det till just vår lilla besättning. Maken som fick göra jobbet var inte överlycklig direkt.  Trots detta så sprang lammen i höt  ;) Men man ska ju aldrig ge upp säger dom  ;D
har finullskorsningar & en rasande snygg gotlandsbagge

Charlotte

• -
« Svar #4 skrivet: 18 maj-11 kl 17:36 »
 Vi har byggt och byggt om olika foderhäckar genom åren, min pappa brukar säga att foderhäcken måste vara vattentät för att inte släppa in lammen ;)
Och OM man lyckats få till något bra så använder dom tackorna som avstamp hos oss och hoppar in, så det verkar vara en utopi...
                                       Mvh
                                  Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

MonaW

• Västmanland
    • Monas sida
« Svar #5 skrivet: 18 maj-11 kl 17:44 »
Jag brukar trösta mig med att jag läst att lammen lär sig snabbare att äta hö om de kommer upp i foderhäcken, det mildrar lite.
Åsenfår, hundar och katter

uffeoanette

« Svar #6 skrivet: 18 maj-11 kl 20:43 »
Jag har smålandgrindar i trä. Endast ett fåtal gånger har lammen tagit sig igenom.
http://www.åkersfårochhäst.com/1.html

Falin

• -
« Svar #7 skrivet: 19 maj-11 kl 00:01 »
Jag har också smålandsgrinden, det är fritt blås igenom den... Kunde lika gärna ha behållt de enkla brädorna vi hade innan.  :(

Vill ju gärna använda foderbordet, nu när det finns ett, men jag får kanske tänka om och göra invändiga foderhäckar istället på något sätt. Fast det kommer att bli tungt att skyffla i hösilaget i dem, idag kör jag bara med upprullarvagnen längs foderbordet och så är det klart.

Danarp

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 22 maj-11 kl 14:28 »
Är det någon som har erfarenhet av de foderfronter som LG-produkter säljer med diagonala spjälor?

Luppa

• Norrbotten
« Svar #9 skrivet: 23 maj-11 kl 13:46 »
Hehe, jag vill nog gå emot strömmen och påstå att våran hemmabyggda höhäck är definitivt lammsäker.  o:)
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

kanka

• Västerbotten
« Svar #10 skrivet: 23 maj-11 kl 13:52 »
Den vill vi gärna se, har också provat massa varianter utan att lyckas.

Hälsningar från torpet
Det ska bara gå, 4600 kvm har jag till förfogande.

Dela detta:

* Inloggade just nu

342 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser