Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vit belägning  (läst 1752 gånger)

Alternativen

• Gäst
vit belägning
« skrivet: 17 maj-11 kl 23:11 »
vitt på benen?
1 höna som jag tog över av min far har som en vit belägning på sina ben, vad är detta? Är det så på rasen?

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: vit belägning
« Svar #1 skrivet: 18 maj-11 kl 14:29 »
Foto skulle underlätta. Hur då vit på benen menar du?
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Xoot

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 18 maj-11 kl 14:34 »
vitt på benen?
1 höna som jag tog över av min far har som en vit belägning på sina ben, vad är detta? Är det så på rasen?

Då får du först skriva vilken ras det är så man kan avgöra om den rasen har lite ljusare ben! :)
Det vi förmodligen alla tänker på när du skriver vita beläggningar på benen är kalkben/benkvalster.
Men det är uppförstorat hela ämnet så det behöver det ju inte vara, ta en bild så får du bättre svar.

Alternativen

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 19 maj-11 kl 09:49 »
Det är en sussex, hon har som vita knölar på benen, provade att pilla på de och de sitter ganska löst?????? Ska kolla upp " kalkben"

mymlan65

• Småland
« Svar #4 skrivet: 19 maj-11 kl 11:09 »
Låter som kalkben, ja...
Viktigt, men relativt lätt, att behandla.
Finns massor av förslag i olika trådar här.
Livet består inte av att vänta ut stormarna.
Det handlar om att lära sig dansa i regnet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

525 gäster, 4 användare
torpjens, Rickard Svensson, Tobias Eriksson, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser