Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  FÖRSVUNNA KANINUNGAR  (läst 2579 gånger)

nunnunn

• Bohuslän
FÖRSVUNNA KANINUNGAR
« skrivet: 17 maj-11 kl 19:29 »
Idag när jag skulle ge kaninerna mat upptäckte jag att det försvunnit kaninungar. Dels en liten rackare ur en bur som stod öppen. Den var inte öppen i morse och katten är starkt misstänkt. Jag kunde inte hitta minsta spår efter den lille treveckorskrabaten. Det stora mysteriet gäller dock en annan unge som försvunnit från en stängd bur. Hur 17 gick det till?
Jag funderar starkt på att räkna kaninerna i kväll igen, för vi har inget lås till kaninrummet och tänk om någon tvåbent hjälpt till...

Har någon annan varit med om samma sak?
Man måste skynda sig medan man har lust

pålle

• Gäst
SV: FÖRSVUNNA KANINUNGAR
« Svar #1 skrivet: 17 maj-11 kl 19:33 »
Idag när jag skulle ge kaninerna mat upptäckte jag att det försvunnit kaninungar. Dels en liten rackare ur en bur som stod öppen. Den var inte öppen i morse och katten är starkt misstänkt. Jag kunde inte hitta minsta spår efter den lille treveckorskrabaten. Det stora mysteriet gäller dock en annan unge som försvunnit från en stängd bur. Hur 17 gick det till?
Jag funderar starkt på att räkna kaninerna i kväll igen, för vi har inget lås till kaninrummet och tänk om någon tvåbent hjälpt till...

Har någon annan varit med om samma sak?
sätt en sytråd längst upp då vet du.

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #2 skrivet: 17 maj-11 kl 19:52 »
katter är duktiga... men sytraden är ju en bra ide.. ljus med rörelsevakt annars...

//Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Elvan

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 17 maj-11 kl 20:16 »
Det finns inga barn i närheten som gillar att leka och kela med kaninungarna? Om de kommit för att kela och en smitit iväg kanske de inte vågat berätta?
Är ägare till tre gotlandskaniner och drömmer om höns i framtiden, utöver detta har jag barn, katt och man. Varje år kommer dessutom ett antal salamandrar till vår damm för att yngla av sig =)

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 17 maj-11 kl 20:19 »
katter äter gärna kaninungar... men sen finns det gott om kleptomaner i övrigt oxå...
Fjäderfän och kaniner

nunnunn

• Bohuslän
« Svar #5 skrivet: 17 maj-11 kl 23:20 »
Ungen från den öppna buren sökte upp mig efter att jag pausat ett tag hos kaninerna, men det stora mysteriet att en unge ur den stängda buren försvunnit, tycks förbli olöst.
Här finns inga kaninklappande barn som vi känner, men det var tre skolungar som dröjde sig kvar utanför vår tomt länge då jag kom hem efter en promenad i dag. De stack innan jag var helt framme. Fast om de fått för sig att kela med kaninungar, så hade de väl valt sådana som börjat skutta runt, inte en en vecka gammal krake?

pålle

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 17 maj-11 kl 23:28 »
Ungen från den öppna buren sökte upp mig efter att jag pausat ett tag hos kaninerna, men det stora mysteriet att en unge ur den stängda buren försvunnit, tycks förbli olöst.
Här finns inga kaninklappande barn som vi känner, men det var tre skolungar som dröjde sig kvar utanför vår tomt länge då jag kom hem efter en promenad i dag. De stack innan jag var helt framme. Fast om de fått för sig att kela med kaninungar, så hade de väl valt sådana som börjat skutta runt, inte en en vecka gammal krake?kan det va en kommbo ungar +katt på nått sätt?

nunnunn

• Bohuslän
« Svar #7 skrivet: 17 maj-11 kl 23:37 »
Här finns gott om både katter och barn, men jag känner själv inga småbarn här. Så i så fall är det okända barn. Iofs inte första gången någon går in hos oss. En gång hittade jag två tanten som studerade vår carport helt ogenerat.

Dela detta:

* Inloggade just nu

485 gäster, 2 användare
addebadde, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser