Många har en värmefläkt i växthuset som slår på när temperaturen går ner, typ frostvakt. Om det är nödvändigt eller ej beror förstås på vad man odlar och hur stort överseende man har med att alla plantor kanske dör en månad tidigare än de hade behövt göra, på grund av en enstaka frostnatt.
Vill man dra upp plantor från frö kan det vara läge att ha ett litet drivhus inne i växthuset, eller att göra det inomhus, eftersom man då ofta börjar i februari-mars och vid den tiden är det svårt att hålla ok temperatur i ett kallväxthus. Av de sorter du nämner skulle jag dra upp tomater, melon och paprika inomhus för senare utplantering, men så gurka och basilika direkt i växthuset.
Persikan Frost ska väl klara att övervintra utomhus, men jag vet inte hur långt upp i landet det gäller... Kallväxthus borde i vart fall vara tillräckligt för den, liksom för aprikos och de allra flesta vindruvssorter.
Själv tänker jag satsa på varmbänkar till växthuset, för att kunna starta odlingssäsongen betydligt tidigare och få större skördar tidigare.