Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svårt läge...  (läst 6418 gånger)

evamarta

• Skåne
SV: Svårt läge...
« Svar #20 skrivet: 05 maj-11 kl 11:23 »
Jag skulle ta "tomten med rucklet". Det är så mycket enklare att ta tag i ett projekt om man bor på plats jämfört med om man har sitt hem någon annanstans och måste åka iväg för att göra något.

Jag håller med Ulric. Nu eller aldrig!
Det enda ni kommer att ångra är att ni väntade för länge.
Och om det inte går som ni tänkt, då? Det gör det ändå aldrig, så det problemet får ni lösa då!  ;D
evamarta@live.se
0767-933525

LasseDalom

• -
« Svar #21 skrivet: 05 maj-11 kl 11:31 »
Det går ju att flytta en bit längre bort från storstan också, då blir det genast billigare boende.

Djinn

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 05 maj-11 kl 13:51 »
Det är så mycket enklare att ta tag i ett projekt om man bor på plats jämfört med om man har sitt hem någon annanstans och måste åka iväg för att göra något.

DET är väldigt sant.

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #23 skrivet: 05 maj-11 kl 14:31 »
Fny, har ni provat att sätta in en bytesannons på hyresvärdens hemsida?

Planlösningarna i de radhusen och sedan en liten tomt kan vara attraktivt även om läget/området inte tillhör de lugnaste.
Kan vara värt att prova och ni kanske kan byta till er en billigare bostad utan att hamna mitt i ett betongghetto.
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Tokyoboy

• Uppland
« Svar #24 skrivet: 24 maj-11 kl 06:52 »
Skall ni ha bil? Vilken lyx! Nej, gor sa har:

Ga till jobbet. Hoppa pa cyckel och cykla sa langt ni orkar pa en timme. Leta ratt pa en tom tomt, en gammal aker, en ang, en bit skog eller vad som helst. Sedan ser ni till att fa hyra 500 kvadrat av markbiten mot att ni utfor markvard till agaren.

Pa tomten slar ni upp ett talt och bygger sa gott ni kan en mongolisk Ger, Yurt;

http://en.wikipedia.org/wiki/Yurt

Fatta hur mycket pengar ni kan spara om ni dumpar bil och boende!

Om ni inte vill pula med att bygga en yurt eller hitta mark finns det an annu enklare metod: leasa ett gammalt vaxthus! Sla upp ett talt i det och bedriv odling utanfor taltoppningen.

Jag har en kompis som bor i Klondike (ni vet guldruschen? Alaska, Kanada....) och hans hem brann ner 1992. Sedan dess har han taltat aret om, och han ar dessutom handikappad!

Nar jag kanner mig trott pa livet brukar jag sla honom en signal och sedan kanns allt enklare igen!  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

490 gäster, 2 användare
ärt, Silke8949

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser