Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  angorabebisar  (läst 2171 gånger)

dodder

• Västergötland
angorabebisar
« skrivet: 03 maj-11 kl 21:01 »
Det är första gången jag fått kaninungar och väldigt spännande att följa utvecklingen..
vill ju att kaninerna skall bli tama eftersom jag klipper dom.... de är nu 2 veckor, mamman vaktar dom noga och jag har tittat till dom varje dag men när kan jag börja ta upp dom ordentligt och hantera dom?
mvh lotta
bor med 2 barn och underbar man i hus från -24, odlingar, växthus, höns,vaktlar, angorakaniner och annat smått å gott....

nina77

• Hälsingland
SV: angorabebisar
« Svar #1 skrivet: 03 maj-11 kl 21:04 »
Är mamman trygg med dig så kan du ta upp dom en o en o kela lite med dom. Dom kan va rätt skuttiga, och kastar sig hit o dit. Så håll i dom ordentligt :-) Jag har en liten angorakorsning på 9 v, den som är på min avatarbild.

dodder

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 03 maj-11 kl 21:11 »
hej
ja dom har hoppat en del...
men de senaste dagarna så har de legat mer stilla.. kanske bäst att avgränsa till mamman för hon är väldigt "på" ungarna när jag kollar dom.
finns det risk för att hon biter dom nu eller e dom för stora för det nu?

bor med 2 barn och underbar man i hus från -24, odlingar, växthus, höns,vaktlar, angorakaniner och annat smått å gott....

nina77

• Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 03 maj-11 kl 21:16 »
jag vet inte hur stor den risken är, min hona var riktigt sur o så, men hon gjorde aldrig ungarna nåt. Jag höll på med dom från dag 1, kollade hull osv. . har aldrig varit med om att en hona bitit ihjäl ungar av den anledningen. Har hon fått ungar tidigare? Hon märker nog inte att du pysslar om en i taget. Du kan ju alltid lyfta ut henne ur buren, det fick jag ofta göra då hon bet mig rejält i handen en gång.

dodder

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 03 maj-11 kl 21:31 »
hon har fått ungar för första gången..
skrattar....hon bet mig också i handen!!! inte så hårt dock...

Iskristall

• Västerbotten
« Svar #5 skrivet: 04 maj-11 kl 14:35 »
Klippa? Vad gör ni med "ullen"? *nyfiken*
Sargad flyttfågel som finner tröst i naturen.

dodder

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 05 maj-11 kl 07:18 »
jag tovar och spinner... har hittils gjort vantar, figurer, tofflor och håller på att lära mig spinna tråd nu.....
har haft kaninerna i ca ett år så jag e nybörjare :P

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #7 skrivet: 05 maj-11 kl 07:54 »
Hoppas det går bra med kaninbebisarna.
Min hona är inne på sin 3 kull i år och hon har dödat6 sina 2 första kulla men för någon dag sedan kom en oplanerad kull.
Hoppas dessa nu klarar sig.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

dodder

• Västergötland
« Svar #8 skrivet: 05 maj-11 kl 12:54 »
oj fy vad tråkigt för dig........håller tummarna på att det går vägen denna gång!

Dela detta:

* Inloggade just nu

446 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser