Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kanin uppfödarnummer  (läst 3280 gånger)

Sharptooth

• Blekinge
Kanin uppfödarnummer
« skrivet: 01 maj-11 kl 14:52 »
Hej!

Jag köpte en kanin förra året som jag blev lovad stamtavla på. Men nummret han hade var tydligen bara tillfälligt och han svarade aldrig på några mejl så jag fick inte hans mejladress. (köpte henne på blocket) Vet bara att han bor i närheten av Karlshamn. Vi hämtade henne på en plats vi bestämde tillsammans i Asarum och han verkade jätteseris och pappa var med så han hörde också att jag skulle få stamtavlan.  Men jag har ju uppfödarnummret som står i örat på henne. (H11) Finns det någon förteckning över alla uppfödarnummer någonstans hos Skaf. (hittar inget) Eller är det omöjligt att spåra denna personen och kräva stamtavlan av honom.  Är ju över ett halvår sedan jag köpte henne så han borde ju ha hunnit skicka den om man säger så... Mejlade min adress till honom ett flertal gånger å han kommer inte att få det så roligt när jag hittar honom....

//Sharptooth
Bor på landet och har 2 stycken Dansk/Svenska gårdshundar, en katt, 4 kaniner, 5 dvärgkokiner, 3 svarthöns, en grekisk landsköldpadda, 4 leopardgeckos. Nu är målet att sälja kaninungarna som kom i mitten av mars i år, skaffa Svenska Blåankor och se till att hitta en häst:)

Attes matte

• Jämtland
SV: Kanin uppfödarnummer
« Svar #1 skrivet: 01 maj-11 kl 20:12 »
Du kan ju alltid testa att maila till SKAF (siv.bromster@skaf.info) och fråga om du kan få kontaktuppgifter till uppfödare H11. Det är inte säkert att du får det, men försöka går ju alltid. ;)

Hoppas att du får stamtavlan till slut...

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Falsen

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 02 maj-11 kl 17:23 »
fy för oseriösa uppfödare!

Sharptooth

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 10 maj-11 kl 09:59 »
Hej!

Jag mejlade siv på SKAF och fick tillbaka:

"Hej Elin!

Den som har uppfödarnummer H11 (enligt den lista jag har) är en dam från Norrtälje och hon har inte varit medlem i Sveriges Kaninavelsföreningars Riksförbund sedan 2008.

Mvh Siv"

Skummt eller vad!!??
Bor på landet och har 2 stycken Dansk/Svenska gårdshundar, en katt, 4 kaniner, 5 dvärgkokiner, 3 svarthöns, en grekisk landsköldpadda, 4 leopardgeckos. Nu är målet att sälja kaninungarna som kom i mitten av mars i år, skaffa Svenska Blåankor och se till att hitta en häst:)

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #4 skrivet: 10 maj-11 kl 17:32 »
Maila igen till siv och förklara vad du råkat ur för, det här är ju riktigt allvarligt.
//Lina

BlueDeville

• Skåne
    • Busebo
« Svar #5 skrivet: 11 maj-11 kl 00:34 »
Vad är det för ras på kaninen ?
Var med & bli ett fan i min Facebook grupp för Belgiska Jättar:
http://www.facebook.com/pages/Saxtorp-Sweden/Busebo-s-Jattar/113483878676727?ref=sgm
Bor ute på landet med skogen inpå knutarna med Sambo, 3 barn, 2 jyckar, ett gäng Belgiska Jättar, Belg harar, å hoppkaniner, 1 Grå jako, 3 katter.

Anna S

• Glad 26åring som älskar både små och stora djur.
    • Södermanland
    • Afrikanska Dvärggetter
« Svar #6 skrivet: 11 maj-11 kl 12:19 »
Låter ju verkligen jätte skumt. Kontakta dem igen och berätta vad som hänt så kanske de kan hjälpa dig.
Jobbar med djur och barn, har själv häst, hund, kanin, getter och hamstrar, kika gärna på www.dvarggetter.n.nu :)

Sharptooth

• Blekinge
« Svar #7 skrivet: 16 maj-11 kl 10:08 »
Jag förklarade för Siv i första mejlet vad som hade hänt. Skrev såhär:

"Hej!

Jag heter Elin Johansson och jag undrar om jag skulle kunna få kontaktuppgifterna till Kanin uppfödarnummret: H11
Jag köpte förra året en kanin av honom men fick aldrig stamtavlan han lovade mig. Skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med honom, då jag betalade mer för kaninen än vad jag skulle ha gjort om den inte hade stamtavla. Har varken namn, adress, nummer eller mejladress så det känns ganska hopplöst just nu.

M.v.h Elin"

Sedan fick jag svaret som jag har visat ovan.

Kaninen är av rasen Tan. Färg, Black and Tan. Hon är verkigen helt underbar i färgtäckningen, även om hon är lite ilsk av sig. Har tagit 2 kullar på henne iår. Eller rättare sagt, hon gick med min hane i vinter och jag trodde inte att hon var könsmogen, så hon fick en kull, och det upptäckte jag. Tog bort hanen till en annan bor, men han hade redan gjort det kaniner gör bäst så hon var dräktig igen. Hon har varit en jättebra mamma och ungarna är EXTREMT sociala och tar inte efter mamman. Har sålt de 6 första och 3 av de 4 i nästa kull är redan tingade.  Nu ska hon bara få vila heeeela sommaren så duktig som hon har varit.

Bilderna är på Pappan Jöns (korsning)
Lilja. Tan kaninen
Och kaninen med blomman är från kull A
Bilden med hunden är med kull B

Dela detta:

* Inloggade just nu

476 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser