Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Orolig  (läst 1531 gånger)

Vildrosens

• -
Orolig
« skrivet: 30 apr-11 kl 12:03 »
Orolig för min hona, hennes ungar är nu 5 v. Hon har den senaste veckan varit bubblig i magen, hon ligger på sidan och man ser att det rör sig i magen, hon har också gnuggat tänder då så jag har förstått att hon haft ont, jag har satt henne på bara hö och endast lite kraftfoder men det verkar inte ge med sig. I dag låg hon platt på mage så magen vällde ut på båda sidorna och då masserade jag lite försiktigt på magen, kände inte alls hårt men ändå kunde jag tydligt känna massa knölar i magen på henne. Hon bajsar som vanligt så hon borde inte vara förstoppad, men det kan ju vara pluttar i alla fall där inne. Nu är jag orolig för tumörer, är det vanligt i magen på kaniner? ^Någon som vet?? Och som sagt, hon får lagom med pellets vanligtvis och nu senaste veckan lite mindre och i stället mer hö.

linisgirl

• Ångermanland
SV: Orolig
« Svar #1 skrivet: 01 maj-11 kl 13:57 »
Hej!
Om du känner på magen sparkar det då eller är de bara som att de bubblar?
Hon kan ha cancer för min kanin fick bröstcancer så fick ta bort henne då och då hade hon inte ens haft ungar.
jag hade även en kaninhona som jag parade och hon trodde ja inte vart med ungar så jag parade henne igen å hon va elak mot hanen men vart ändå parad 21 dagar efter det så födde hon en levande normal unge och 3 stora å då menar jag stora ungar som hade forsatt å växa i magen på henne och dom va döda. men hon skötte om den normala ungen och mådde bra men mysko hur naturen är gjord.

Vildrosens

• -
SV: Orolig
« Svar #2 skrivet: 01 maj-11 kl 14:16 »
Hon väntar inte nya ungar utan detta som syns är luft och det som känns är väl bajspluttar eller som du säger cancerknölar. I dag verkar hon bättre så jag ska avvakta lite och känna igenom henne igen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

461 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser