Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gardenmaster 80 ,förgasare sökes  (läst 2901 gånger)

Njorun

• Norrbotten
    • Njorun's Kaniner
Gardenmaster 80 ,förgasare sökes
« skrivet: 17 apr-11 kl 15:28 »
Jag har en gammal liten jordfräs, Gardenmaster 80 tillverkad av Landmaster Ltd. Min pappa köpte den från Fagernäs handelsträdgård för minst 30 , troligen 40, år sedan. Nu har förgasaren gått sönder och sonen som letat hittar ingen i kalix, inte lätt hitta grejor till gamla maskiner men jag vill gärna ha igång den.
Njorun's Kaniner & Hantverk   www.njorun.se

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Gardenmaster 80 ,förgasare sökes
« Svar #1 skrivet: 17 apr-11 kl 16:51 »
Är motorn av något känt märke (t ex B&S eller Tecumseh)? Och vad har hänt med förgasaren? Oftast är det lättare att få tag i reservdelar till en förgasare än att få tag i en komplett förgasare till en viss bestämd motortyp.

Njorun

• Norrbotten
    • Njorun's Kaniner
« Svar #2 skrivet: 17 apr-11 kl 17:02 »
Hmm, får ta och se efter om det står någonstans på motorn vadden heter, och höra med sonen om förgasaren finns kvar. Den står i garage ett par mil bort nu, väntar på reservdelar.
Njorun's Kaniner & Hantverk   www.njorun.se

knodden.

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 17 apr-11 kl 19:14 »
jag letar också jordfräsförgasare, till en honda f400, verkar lögn att hitta en beg nya finns men de kostar mer än vad allihopa är värt.

Xoot

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 17 apr-11 kl 19:36 »
Annars bör det gå att använda andra modeller på förgasare. Att bara söka efter original känns svårt.
Men är det lite samlartanke bakom osv så är det klart försvarbart. :)

Jag har två stycken av denna motor på bilden. Tänkte på förgasaren i ert fall.

Nu känner jag inte till maskinen som ni alla har med trasig förgasare så den kanske kräver original dock.  :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser