Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Luftlök  (läst 6086 gånger)

kattfot

• Östergötland
Luftlök
« skrivet: 13 apr-11 kl 12:20 »
Min luftlök har tyvärr dött under vintern. Finns det någon här på forumet som kan tänka sig att sälja eller ge bort några lökar?
Jag finns i Östergötland och jag betalar gärna portot om de ska skickas på posten.
"Det är dem det blir mest synd om. Låt dem försöka ladda ner mjölk från internet så lär de bli varse att den yngre stenåldern inte är så passé."

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
SV: Luftlök
« Svar #1 skrivet: 13 apr-11 kl 15:32 »
Jag skulle också gärna vilja ha tag på luftlök!
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Grismormor

• -
« Svar #2 skrivet: 14 apr-11 kl 22:51 »
Är det vanlig egyptisk luftlök ni menar? Den som har ihåliga stjälkar... kanske bara finns en?
Jag har lite som jag kan avvara, mot porto och en symbolisk summa.
Skicka mig ett pm!!
/Christine

vicky-g

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 18 apr-11 kl 19:18 »
Om någon vill ha luftlök så har faktiskt min övervintrat på balkongen. Tyvärr börjar plantorna bli så stora att det blir bökigt att skicka dem. Men finns det någon som är intresserad av att få lite lökar senare i sommar/ början av hösten är det bara att skicka ett PM.

Porto + symbolisk summa här med.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #4 skrivet: 19 apr-11 kl 08:11 »
Jag har också luftlök, och vill man ha så måste den nog skickas snart, eller när den vissnar för hösten, för den växer med bra fart nu.

Skicka pm, så ser vi om vi kan komma överens.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Bacci

• Grönsaksgrossist, vill tillbaks till rötterna...
    • Södermanland
« Svar #5 skrivet: 19 apr-11 kl 11:36 »
Tack allihopa!

Nu har jag en till fråga: jag har en kund (en restaurang i Stockholm) som skulle vilja sätta upp luftlök på menyn under hela maj månad. Finns det någon eller några här inne som skulle kunna tänka sig att sälja det till mig under den perioden? Självklart för mer än ett självkostnadspris den här gången (man kan nog ta rätt saftigt betalt om man så önskar).  PM eller svar på forumet blir jättebra.

qvea

• Värmland
« Svar #6 skrivet: 23 jul-12 kl 08:26 »
Skulle också vilja köpa lite luft lök för plantering i höst  :)

nilsegårn

• Dalsland
    • Blekslätten Gård
Sv: Luftlök
« Svar #7 skrivet: 23 jul-12 kl 09:06 »
Jag har luftlök nu om någon är intresserad. Skicka PM!
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
« Svar #8 skrivet: 26 jul-12 kl 10:40 »
Jag har 4 plantr av luftlök varav 2 blommar! Är det fel eller ska det va så?
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

602 gäster, 1 användare
Hardy

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser