Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Galtens betar  (läst 2361 gånger)

Hayley

• Blekinge
Galtens betar
« skrivet: 29 mar-11 kl 08:11 »
Hej,

Vad göra när betarna växer och närmar sig galtens "kind". Kan man knipsa av? Vill inte göra illa honom. Fila känns lite tidsödande.

Någon som stött på liknande problem?

Existens?

• Gäst
SV: Galtens betar
« Svar #1 skrivet: 29 mar-11 kl 09:04 »
Nej det är inget problem, eller, ska inte vara det iaf, om betarna växer som de ska.
Dom brukar växa utåt så de ligger utanför kinden. Dom slits också mot varandra, för att få rätt form.

Hayley

• Blekinge
« Svar #2 skrivet: 29 mar-11 kl 12:08 »
Tack, då avvaktar jag och hoppas de rättar till sig.  ;D

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #3 skrivet: 29 mar-11 kl 15:23 »
Jag har varit tvungen att såga av betar som har vuxit fel.
En del betar växer som "krokar" upp över käken, andra betar växer "längs med" käken.
Betarna ändrar inte riktning med tiden så man kan snart avgöra åt vilket "håll" det lutar åt.
Vi tar ut veterinären som söver grisen och sen sågar.
För oss har det fungerat hur bra som helst.  :D
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

484 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser