Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu är alla snart kläckta :-)  (läst 2216 gånger)

nina77

• Hälsingland
Nu är alla snart kläckta :-)
« skrivet: 27 mar-11 kl 08:41 »
Nu är dom flesta kläckta, finns 3 ägg kvar ute hos en höna hålslag i två, ett som jag misstänker är dött. Det blev en blandad kompott, 10 st troligtvis renrasiga dorking, 5 blandning dorking/blomme helt bruna med 5 tår, dessa måste jag spara och se vad det blir av :-) 4 blomme kycklingar och 3 el 4 som var döda. Ska lägga in lite bilder på dom små sen. Är rädd att jag bara lyckats kläcka fram en enda dorkinghöna o resten tuppar :-( Finns bara en med stark markering på huvudet.

hönsgalen

SV: Nu är alla snart kläckta :-)
« Svar #1 skrivet: 27 mar-11 kl 08:46 »
jag tycker det ser ut som 3 tuppar och 3 hönor på bilden ;D

nina77

• Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 27 mar-11 kl 09:25 »
Åh, tycker du? Hoppas, jag har bara tittat på bilder på datorn som jag hittade om könsbestämmning, har aldrig sett dorkingkycklingar live :-) Dom är så söta. Jag har tre dorkingägg kvar, med kläckning på tisdag. Hoppas det är hönor då. Sen har jag ett par med kläckning nästa helg + lite blandisar. Blommekycklingarna ska jag sälja omgående. De andra ska ut i hönshuset till sina mammor så fort som möjligt. Blandisarna behåller jag så länge, måste se hur dom blir som vuxna :-)

jag tycker det ser ut som 3 tuppar och 3 hönor på bilden ;D

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 27 mar-11 kl 09:41 »
Här är bilder jag har tagit på mina Dorking

Den mörka är en höna.

Jag har också fått några kycklingar som varit mitt emellan i färgen. Av dessa har någon blivit höna någon har blivit tupp. Jag försöker att inte avla vidare på de djuren, då jag inte vill få fram fler med dålig teckning på kycklingdunet.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

nina77

• Hälsingland
« Svar #4 skrivet: 27 mar-11 kl 09:53 »
Åh tack. Jag har bara en som är sådär mörk, hoppas iaf att några av de som går åt mörkare hållet är hönor

Här är bilder jag har tagit på mina Dorking

Den mörka är en höna.

Jag har också fått några kycklingar som varit mitt emellan i färgen. Av dessa har någon blivit höna någon har blivit tupp. Jag försöker att inte avla vidare på de djuren, då jag inte vill få fram fler med dålig teckning på kycklingdunet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

664 gäster, 1 användare
JLAB

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser