Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tomma ägg ruvardag 4, är de obefruktade?  (läst 1558 gånger)

Adine

• Finland
Tomma ägg ruvardag 4, är de obefruktade?
« skrivet: 24 mar-11 kl 13:36 »
Jag har låtit en höna ligga på 7 ägg i 5 dagar. Var så nyfiken och lyste dem i går men alla såg helt tomma ut på 4:de dygnet alltså. Borde väl ha synts något iaf? Skall jag byta ut äggen och låta henne börja om eller finns det hopp om liv i äggen? Äggen jag har lagt under hönan är ganska ljusa i skalet men våra höns värper ägg med mycket hårda skal, vet inte om det är betydelse när man lyser dem.

Tack på förhand!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Tomma ägg ruvardag 4, är de obefruktade?
« Svar #1 skrivet: 24 mar-11 kl 13:41 »
Det borde synas nu men ge dom två dagar till för säkerhets skull .Syns det inget då släng dom .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Adine

• Finland
« Svar #2 skrivet: 24 mar-11 kl 14:13 »
Ok! Tack för ditt svar! Låter hon ha dem till lördag och kollar dem igen då, hoppas jag sett fel  :)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 24 mar-11 kl 17:33 »
Om äggen legat lite för kallt så kan det ta längre tid innan spindeln utvecklas.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

451 gäster, 2 användare
Ollefund, simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser