Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Registrera jaktområde  (läst 2037 gånger)

cebaztian

• Bohuslän
    • Hästekasen
Registrera jaktområde
« skrivet: 21 mar-11 kl 13:05 »

Min mark ingår i ett Älgjaktsområde som tilldelas ett antal älgar som drevas fram. Ä område tror jag.
Jag är mer intresserad av sk pyschjakt.

Det jag ville fråga har jag redan fått svar på (men kan inte radera tråden).

Inför 2012 upphör förmodliogen B och E områden.

Vill jag slippa jaga i jaktlag så ska jag registrera mig hos länstyrelsen som oregistrerad mark.

Länstyrelesen:
Egentligt licensområde (A-område):
 Jakttid: 11 oktober-19 december

Särskilt licensområde (B-område):
Ett jaktområde som inte uppfyller fordringarna på ett A-område kan registreras som B-område.  Arealen måste uppgå till minst 5 ha sammanhängande mark.  Jakttid: 11 oktober-12 oktober, dock enbart kalv den 12 oktober.

Enkalvsområde (E-område):
Ett område som uppgår till minst 20 ha sammanhängande mark kan registreras som E-område. Tilldelningen är en kalv om året under minst 70 dagar i en eller flera perioder. Jakttid: 11 oktober-19 december

Jakt på oregistrerad mark
Jakt efter endast årskalvar får ske på mark som inte är registrerad hos Länsstyrelsen. Fritt antal årskalvar får fällas. Jakttid: 11 oktober-15 oktober

« Senast ändrad: 21 mar-11 kl 13:36 av cebaztian »

Dela detta:

* Inloggade just nu

445 gäster, 3 användare
Stengrim, addebadde, goldqueen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser