Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker länk till beskrivning av hönsraser a - ö.  (läst 3182 gånger)

Verona Grönjord

• Ångermanland
Söker länk till beskrivning av hönsraser a - ö.
« skrivet: 20 mar-11 kl 16:14 »
Hej!

Jag tycker att det är svårt att hitta info och beskrivning om olika hönsraser på nätet.
Förut hade jag en jättebra länk till en sida som jag sett via Koola-Violas blogg. Är det någon som känner till den länken? Hönsraser a -ö! - Allt man bara kunde tänka sig....
Eller kan tipsa om någon annan bra länk?

Efter hårddisk-krasch så står man ju där lite förvirrat tomhänt med sin nya dator.

Hälsar Verona

En konstnärlig ungdomlig kvinna , en snäll och trevlig hund och en halvgammal Saab

Jan lindgren

SV: Söker länk till beskrivning av hönsraser a - ö.
« Svar #1 skrivet: 20 mar-11 kl 17:14 »
Hej!
Feathersite?
MVH
Jan

mariamawa

• Är ålänning, men vistas mycket i Dalsland och Gtbg
    • Dalsland
« Svar #2 skrivet: 20 mar-11 kl 17:27 »
Mypetchicken.com har en hönsgenerator som jag tyckt är  kul. Där kan man fylla i sina önskningar ang hönsen och få några raser som svar.
Omlet.Co.uk är en annan trevlig sida.

bjork

• Värmland
There is no way to happiness,
happiness is the way !

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 20 mar-11 kl 17:59 »
Hönssafarisidan fick jag virus av när jag tröck på någon ras förut....  :-\ Var för ca 1 år sedan, har inte vågat gått in där något mer efter det. ::)  :-[
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #5 skrivet: 20 mar-11 kl 21:22 »
men fanns det inte en sådan sida som alla ombads att fylla i hum får fnura på det
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Senast ändrad: 20 mar-11 kl 21:51 av VarggraV »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Verona Grönjord

• Ångermanland
« Svar #8 skrivet: 21 mar-11 kl 01:03 »
Tackar ödmjukt!

Nu kan jag navigera bättre igen!!

Verona

En konstnärlig ungdomlig kvinna , en snäll och trevlig hund och en halvgammal Saab

Dela detta:

* Inloggade just nu

538 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser