Var ska du ha den därna verkstan hörru manna, på logvinden eller bottenplanet?
Du och din sabla tunna!
Zeke, den där bastun är ful, dyr och extremt äcklig. Jag vill inte ha med den att göra. Är alternativet en överdimensionerad jävla glöggtunna, så kånkar jag hellre soffan i trappan. Möbelverkstaden, som ska rymma lite fler najsiga saker, ska vara på logvinden. Under, alltså på bottenplan, ska den lilla snickeriverkstaden få rum. Bist Du mit?
Då får du ju en vattentät ursäkt att skaffa en egen. För mig skulle det avgöra saken.
Jo, visst. Men det känns inte så nödigt när vi snackar en soffa då och då. Ska jag gaffeltrucka omkring ute i trädgården resten av tiden? Använda den för att slippa använda de tre trappstegen till ytterdörren? Krana in matvaror genom köksfönstret? Njae...
Jag har inte tidigare observerat att du sysslar med möbelomklädning. Jobbar du även med skinn och läder? Bilinredningar?
Jag tackar för dina förklaringar angående hissen och ska fundelera ett tag till. Jag har ännu inte riktigt förstått hur allt hänger ihop. Förhoppningsvis löser det sig så småningom.
Jag är bevarandetapetserare och kan således göra rokokostoppningar i halm och sy av snorskarpa kanter till empirsoffans stoppning. Undviker i möjligaste mån polyeter och annat skräp. Skinn/läder jobbar jag med ibland (jag har bl a klätt en vattensäng i vitt skinn åt en minigris!) och det finns planer på att göra inredningar till gamla cittror. Har objekt att öva på och minst en hugad spekulant.