Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  märka äggen  (läst 1374 gånger)

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
märka äggen
« skrivet: 14 feb-11 kl 19:29 »
En utav mina töser (kallar dom små mignongerna så) har bestämt sig för att ruva NUU  :o okej tänkte jag hon vill inte ge sig 10 ägg igår o 14 idag i redet  ??? så jag måste ju märka dom så jag kan plocka bort äggen som dom andra smusslar dit, funkar en blyers penna tyckte det försvann fort på höns äggen o svårt att se vill ju inte vara där o störa hela tiden,hittar inte min CD penna som är giftfri, o det kanske går bort vattenlöslig o en fuktig anka,, fuktigare än en höna ialf
tips tack
« Senast ändrad: 14 feb-11 kl 19:41 av Spindel »
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: märka äggen
« Svar #1 skrivet: 14 feb-11 kl 22:58 »
Jag brukar märka ankägg men en vattenfast giftfri penna, gärna röd  ;) Jag ritar en ring om "magen" på ägget så behöver man inte pilla utan kan se vilka ägg som är märkta oavsett hur dom ligger i redet.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

516 gäster, 2 användare (1 dolda)
Grubblarn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser