Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frökedja, Byta fröer  (läst 93618 gånger)

Anders S

• -
    • Fröodling.se
SV: Frökedja, Byta fröer
« Svar #140 skrivet: 30 mar-11 kl 20:13 »
Det är fritt fram att starta nya trådar om att erbjuda, byta eller önska fröer. Det behöver inte vara en enda tråd om detta. Inte om frökedjor heller. Det är upp till er. Vi hade ett tag tre spikade trådar (alltid längst upp) där alla inlägg om att erbjuda, byta eller önska fröer skulle samlas, men de föll inte så väl ut. Jag föredrog då att låsa dem och på nytt låta det bli fritt att att starta olika trådar om detta.
Här är en länk till fröer erbjudes. De andra finns intill den.
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=35268.0

Till dem som inte vill/kan vara med på våra fröbytar kedjor borde man ju kunna skapa en ny tråd där man erbjuder sitt överskott. Om man vill byta, skänkas (ev mot portokostnad) eller sälja kan ju vara valfritt. Men det kan ju vara bra att samla alla frön som söker nytt hem på ett ställe.

Klararara

« Svar #141 skrivet: 31 mar-11 kl 10:59 »
Har haft fröpaketet här hos mig och nu är det på väg till Tallgrinden. Förhoppningsvis når det dig redan i morgon!

Jag såg inte förrän nu att det var någon som ville läggas till på listan, annars hade jag sett till att göra det. Dock finns det ju gott om tid att ordna det!

Nu ska jag plantera några paprikafröer!!!

« Senast ändrad: 31 mar-11 kl 17:44 av Klararara »

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #142 skrivet: 31 mar-11 kl 11:24 »
Och sen kan jag ta den personens adress oxå....ni kommer förstå varför när paketet kommer vidare till er. :)

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #143 skrivet: 31 mar-11 kl 12:35 »
Om det är någon av de nya som ska in på den listan jag är med på så kan ansvarig pm:a adressen till mig så lägger jag till den på listan.

Ser att jag har fröer att vänta i min brevlåda :D

Undrar om jag ska parkera vid lådan? Har 1km till den och latmasken vill inte springa flera gånger och kolla *lat*
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Bullerybo

• Närke
« Svar #144 skrivet: 31 mar-11 kl 16:55 »
Tjoho Tjoho här gungar en ko! Det måste ju innebära att jag står näst på tur sedan!  ;D

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #145 skrivet: 01 apr-11 kl 21:35 »
Hämtade ett underbart tjockt brev i lådan idag :d

Och det bästa av allt är att jag inte behöver bestämma mig NU utan har hela helgen på mig innan det postas söndag lunch, för att vara framme vid nästa namn på måndag (om posten sköter sig)
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

vicky-g

• Västmanland
« Svar #146 skrivet: 05 apr-11 kl 11:20 »
Hej!

Det verkar som första gruppen är på god väg. Kul! Men hur går det för andra? Det är bara KAJ som skrivit att de har gått vidare. Har de fastnat någonstanns? Eller flyter den på i stillhet. Skulle behöva kontakt med någon på den listan för att peta in en eftersläntrare. Någon frivillig?

Här börjar det bli trångt, men medans jag pillar ner frön, planterar om och pysslar med de små kommer jag på än det ena, än det andra som jag vill testa men inte har frön till.  :D

Snart börjar de första tomaterna blomma.  ;D Jag har börjat skörda så smått av sallad, vitlöksblast, luftlök och malabarspenat. Och nej inte utomhus utan i köksfönstret och på den inglasade balkongen som håller mellan 12-17 grader när det är molnigt och betydligt varmare om bara solen ville komma fram.

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
« Svar #147 skrivet: 05 apr-11 kl 11:22 »
Jag är långt ner på listan och har väl därför inte hört något. Men jag väntar  :D. Och petar gärna in om det behövs.

Anemona

• Grönavågare i sta'n, singel
    • Skåne
« Svar #148 skrivet: 05 apr-11 kl 14:34 »
Tror att jag står på tur ::) ???
Gillar: ekologiskt - kreativitet - självhushållning - samverkan - byteshandel/ second hand

Anemona

• Skåne
« Svar #149 skrivet: 05 apr-11 kl 14:38 »
Det går bra att stoppa in någon före mig om det behövs
Gillar: ekologiskt - kreativitet - självhushållning - samverkan - byteshandel/ second hand

Bullerybo

• Närke
« Svar #150 skrivet: 05 apr-11 kl 18:37 »
Jag har påsmyst idag och är redo att skicka vidare, postar imorgon till Tinna som står näst på listan!

Jag är SÅ nöjd över vad jag fyndat i påsarna och hoppas att det jag fyllt på med kommer till uppskattning.

johena

• Dalarna
« Svar #151 skrivet: 05 apr-11 kl 23:07 »
vem har fröerna på lista 2 nu då? skicka ett litet påminnelse-pm till den! det gjorde jag i all min otålighet förra varvet :)
33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

Anemona

• Skåne
« Svar #152 skrivet: 06 apr-11 kl 21:16 »
År paketet hos dig, TP?
Väntar med spänning..... ::)

Anemona

• Skåne
« Svar #153 skrivet: 06 apr-11 kl 21:19 »
HP ska det vara... ;D

vicky-g

• Västmanland
« Svar #154 skrivet: 07 apr-11 kl 17:38 »
Jag har skickat ett PM till HP. I går har jag för mig.

johena

• Dalarna
« Svar #155 skrivet: 08 apr-11 kl 22:53 »
verkar ligag en seghetsförbannelse över lista nr. 2... ::) :)
33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

Anemona

• Skåne
« Svar #156 skrivet: 09 apr-11 kl 17:40 »
Ja, precis......har ännu inte sett röken av något paket.... ???

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
« Svar #157 skrivet: 11 apr-11 kl 10:09 »
Har det kommit bort??

tinna.m

• Skåne
« Svar #158 skrivet: 11 apr-11 kl 10:31 »
Jag undrar om paketet från Bullerbybo. Nån skulle in emellan, kan det va så?
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Bullerybo

• Närke
« Svar #159 skrivet: 11 apr-11 kl 12:16 »
Postat i torsdags kväll. Har du inte fått det i fredags så borde det komma idag. :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

665 gäster, 4 användare (1 dolda)
Ekelyckan, Tur-Johan, Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser