Jag har ingen fientlig inställning till jägare så länge ni respekterar andra människor och alla arters rätt att finnas till.
Ja, vilka tror du står för att majoriteten av våra vilda djur överhuvudtaget existerar i vår natur?
Många ser jägare som några mordiska varelser om bara vill döda... Synd att ni missar hela viltvårdsaspekten och det underbara med vår natur!
Vi skördar räntan av de starka viltstammar som tål det, det är liksom hela syftet med viltvården!
Hade det inte varit för oss jägare hade t ex skåne inte längre haft rapphöns och rådjur.
Jag vet inte hur mycket tid och pengar jag spenderar på de få rapphöns vi har på mina marker för att de skall ha en chans att överleva. Jag hoppas att om 10 år kanske göra ett försiktigt uttag till grytan men det får vi se hur det går. Vad de rapphönsen kommer att kosta om vi räknar pengar vet jag ej men Beluga kaviar är nog billigare!
Dock ser vi till att skogsfågeln har bra habitat i form av viltåkrar som är fredade och skyddade samtidigt som tillgången till föda är god.
Drar inte jag mitt stå till stacken för att hjälpa våra djur då vete fan vad mer jag skall göra!
Tappade räkningen på allt foder jag körde ut i vintras till rådjuren och jag valde att endast skjuta en liten bock förra året eftersom jag misstänkte att getterna skulle kasta kiden igen.
Du kanske skulle spendera lite tid med oss seriösa jägare så får du se hur det går till på riktigt!
Jakten består av 0.1% kröka fingret, resten är viltvård!