Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  stängsling  (läst 1957 gånger)

drakvinga

• Småland
stängsling
« skrivet: 08 feb-11 kl 14:00 »
Hej
Ni som har stängslat större områden till gris
vilket typ av stängsel har fungerat bäst?
Bor på stor gård i kronoberg. med man barn och djur

Existens?

• Gäst
SV: stängsling
« Svar #1 skrivet: 09 feb-11 kl 10:04 »
Det nästan enda som fungerar i längden är järntråd.  Jag använde x-stolpar av plast, 1-meters, och 2 trådar av järn. Ska det sitta uppe ett tag så funkar inte banden, dom går alltid sönder nånstans och strömmen försvinner. En järntråd vet man att det är ström i, så länge den inte är av.

Jag har för övrigt en rätt stor hög med x-stolpar som är till salu till våren när dom går att få loss.

VolvoBM

• Småland
« Svar #2 skrivet: 13 mar-11 kl 15:10 »
Tjena Existens, var bor du? Jag är på jakt efter stolpar.. ;)

(pris?)

Getterna på berget

• Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 13 mar-11 kl 15:42 »
Hej
Ni som har stängslat större områden till gris
vilket typ av stängsel har fungerat bäst?

Hej
Ska själv stänga in några Linderödare i sommar och läste att man kan sneställa stolparna in mot det stängda området för att grisarna inte ska komma åt att puffa jord över tråden då den som bekant då blir jordad och dom små svinen rymmer.Vitsen med detta är att grisens rygg stöter i den högre tråden innan den kommer fram med trynet, och jorden, till den lägsta tråden. Kolla Granngårdens nya katalog där det står om detta. Som tidigare påpekats, blanktråd är bäst till grisar enl mina erfarenheter också.
Lycka till!
Livsglädje

Existens?

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 13 mar-11 kl 15:47 »
Tjena Existens, var bor du? Jag är på jakt efter stolpar.. ;)

(pris?)

Jag bor utanför, (norr om ) jönköping.

Stolparna kommer upp så fort tjälen släpper, är bara använda en säsong, 115 cm höga och kostar 14,50 nya. Så 7 kr/st kan de nog vara värda tycker jag. Tror jag har ett hundratal. Även några hundra meter ståltråd, av den mjuka, fina modellen, nån krona/metern.

http://www.willab.se/WILLABB2C/TradePoint/B2C/UI/Catalog/ItemView.aspx?key=270260

Dela detta:

* Inloggade just nu

460 gäster, 2 användare (1 dolda)
Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser