Ryktet var inte ett rykte utan sant då det är jag som skrev uppropet!
En kompis till mig hade fått en förfrågan om fjordingarna som hon inte kunde behålla.
Ägarens enda lösning just då var avlivning men jag tyckte det var så hemskt att friska fjordingar, som lätt kan få många år till, skulle fa avsluta sina liv.
Hittat otroligt många bra hem och damerna ska flytta i månadsskiftet har jag fått reda på.
Har fått så otroligt stor respons på detta så min telefon fick stängas av! Gick inte 2 minuter mellan samtalen och sms i massor.
Mina egna djur fick lida lite första dagen då jag svarade på alla men tillslut fick jag sätta på speciellt meddelande på telesvararen så jag fick ta hand om mina djur istället och bara vidarbefodra alla.
Att facebook är otroligt när d gäller sånt här e helt klart! Ringt från Norge, Sverige, Finland, Danmark och tilloch med England!
Men i efterskott nu så har jag lärt mig hur jag ska göra nästa gång, för får jag en fråga så blir det en nästa gång.
Det som är tråkigt är alla dessa idioter som ringer å skäller på MIG, jag som bara vill rädda dessa djur från avlivning......
Men men... Jag hoppas dom får ett bra liv hos denna familj som tagit hand om bägge damerna. :-)