Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kanintraktor?  (läst 11717 gånger)

Sussilo

• Gäst
SV: Kanintraktor?
« Svar #20 skrivet: 29 jan-11 kl 00:19 »
Absolut!
Kan posta bild ikväll =)

Skulle vara toppen  :D!

Sussilo

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 29 jan-11 kl 00:26 »
Men håv funkar väl ändå bara EN gång per kanin?

Engångshåv ;) :)? Nejdå Trollmor, kaniner är inte så komplicerade. De går att fånga med håv upprepade gånger.

Sussilo

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 29 jan-11 kl 11:37 »
Skiesabove, jag är jätteintresserad av en bild på din markbur. Skulle vara kanon om du hinner lägga ut en bild :)!

Beatrice Aurore

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 01 feb-11 kl 10:31 »
Ska snart bygga min första kaninbur för gräsbete och vill också gärna få idéer. Mycket intresserad av bild på din 1x3 m bur.

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #24 skrivet: 01 feb-11 kl 12:17 »
Ska fråga pappa om han har kvar några bilder. Var med om en jobbig hårddiskkrasch just efter att jag plockat ner hela min hemsida från den dåvarande servern... resultat: allt borta.

Annars blir det bilder när jag börjar bygga =). Men det är en mycket enkel bur, en ram av 45x45mm, med stödpinnar varje meter, ett lock av tunnare reglar. Galler fäst på insidan av ramen, locket både galler och presenning häftad över. Inne i buren antingen löst hus eller monterad hylla.  Presenning häftad runt ett av hörnen.
//Lina

Sussilo

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 05 feb-11 kl 11:16 »
Tack för tipset! Det där med presenning istf tunga träskrivor/brädor på sommarburar är ju toppen  :D!

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #26 skrivet: 06 feb-11 kl 08:39 »
Tack för tipset! Det där med presenning istf tunga träskrivor/brädor på sommarburar är ju toppen  :D!
Ja det skall jag också komma ihåg  :D
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Beatrice Aurore

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 09 feb-11 kl 06:29 »
Mycket bra idé! Ska testa att bygga en sådan i sommar. Hur stor ska jag bygga för 2 vuxna holländare?
« Senast ändrad: 09 feb-11 kl 06:34 av Beatrice Aurore »

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #28 skrivet: 09 feb-11 kl 22:21 »
1x3 meter med två hus, ett rör, gärna en pall också. Och att dom trivs ihop.

Lagligt är av någon sjuk anledning 100x50cm... Herregud.
//Lina

Beatrice Aurore

• Gäst
« Svar #29 skrivet: 11 feb-11 kl 08:02 »
1x3 meter med två hus, ett rör, gärna en pall också. Och att dom trivs ihop.

Lagligt är av någon sjuk anledning 100x50cm... Herregud.

Tack för info! Jodå, dessa honor är syskon och har alltid varit tillsammans och verkar trivas. 100x50 cm för två låter inte klokt. Hur kan det vara tillåtet? Ska sätta igång med 1x3 m om någon månad.

Skogsnatt

• Gäst
« Svar #30 skrivet: 17 feb-11 kl 05:52 »
Jag håller på att utveckla en hönstraktor och det är tanken att den ska komma i en kaninversion också. Under de försök jag gjort, så kan man dock kontatera att man måste vara beredd på att flytta den ganska ofta, annars blir det för mycket gödsel på marken och risken för sjukdommar ökar.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #31 skrivet: 17 feb-11 kl 22:02 »
Vi använde ett elnät för några år sen o ingen grävde sej ut .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #32 skrivet: 18 feb-11 kl 07:02 »
Elstängsel för kanin - det har jag inte ens vågat tänka på.  Hur gör man för att det inte ska skada ninisarna, men ändå hålla räven utanför?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #33 skrivet: 18 feb-11 kl 15:49 »
Ninisarna gick inte ens i närheten av elen , dom känner lukten av el .
Vi hade hönsen o kaninerna så under flera månader , nätet var nog 50m långt så det blev ett bra ytrymme åt dom .
Vi fäste ner det mot marken med tältpinnar av plast .
Finns på nordpost.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #34 skrivet: 20 feb-11 kl 17:27 »
Skyddar ju inte mot rovdjur från ovan dock..
//Lina

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #35 skrivet: 20 feb-11 kl 20:24 »
Nepp det gör det inte tyvärr .

Falsen

• Västergötland
« Svar #36 skrivet: 20 feb-11 kl 20:51 »
jag har fyra honor ihop och i sommar kommer de att få ungar allihop... det blir minst 25 kaniner. så jag tänkte att jag skulle köra lite kanintraktor i våran övervuxna trädgård. Jag har bara hört bra ord om elstängsel så det tänker jag köpa in. Folk som har testat säger att de varken vågar hoppa över eller gräva sig under plus att det går jättelätt att flytta. Man får bara ha så låg spänning att man inte får helstekt kanin till middag varje dag  ;)  sen hur jag ska göra för att de inte ska bli rävmat vet jag inte

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #37 skrivet: 21 feb-11 kl 00:37 »
Jag hade en jättestor utekaninbur i mitt hägn som jag stängde in dom alla i på natten.
Ang el så använde jag ett rejält sådant för hästar  >:D

Just_me

• Småland
« Svar #38 skrivet: 21 feb-11 kl 00:45 »
jag har fyra honor ihop och i sommar kommer de att få ungar allihop... det blir minst 25 kaniner. så jag tänkte att jag skulle köra lite kanintraktor i våran övervuxna trädgård. Jag har bara hört bra ord om elstängsel så det tänker jag köpa in. Folk som har testat säger att de varken vågar hoppa över eller gräva sig under plus att det går jättelätt att flytta. Man får bara ha så låg spänning att man inte får helstekt kanin till middag varje dag  ;)  sen hur jag ska göra för att de inte ska bli rävmat vet jag inte

Får jag kapa  tråden lite och höra vad du har för ras och om honorna växt upp ihop?
Har funderat lite på det här med om det går att ha kaniner ihop eller inte nämligen :)

Eva-Lisa

• Älskar att drömma
    • Småland
« Svar #39 skrivet: 21 feb-11 kl 02:32 »
För klent aggregat går inte för det känner de inte genom pälsen.
Mina kaniner märkt när jag satte på den svagare styrkan (hade ett som jag kunde välja hög och låg på) och då fick jag ut och jaga dem med håven  :-[

Dela detta:

* Inloggade just nu

467 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser