Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  DJÄVLA SKIT !!  (läst 2655 gånger)

Manne

• Ljuset återvänder, pulsen stiger...
    • Södermanland
    • Hedlundarnas sida
DJÄVLA SKIT !!
« skrivet: 02 jan-11 kl 16:48 »
Vaknade klockan 04 imorse av att ungtupparna gapade i hönshuset och att en skabb räv stod och rev på vaktelburen...
Får jag skjuta räv i villaområdet i storstaden ? eller riskerar jag att göra en "Runar"  ;)

Helt ok om rävkräket tar en höna/vaktel om han lyckas, men vill inte ha rävskabb på hundarna och katten !
Stolt Far, Make och Man.(och ibland RADIKALBÖG.)
med Brahmahöns och Irländska varghundar.
Boendes i Stockholm.

Minnas

• Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
SV: DJÄVLA SKIT !!
« Svar #1 skrivet: 02 jan-11 kl 16:57 »
Bästa du kan göra är ju ringa polisen så vet väl dom hur man ska göra......inte kul med skabbräv hade en som strök här för några år sen han var ju knäpp han gick förbi hönsen  när dom sprättade i jordhögen......mitt på dan var det också. Men till slut fick jägarna tag på honom....men inte var dom så jäkla intresserad jaga den utan en ren tur att den kom i deras väg tror jag då  ???

rico

• längta inte efter det du saknar ,njut av det du ha
« Svar #2 skrivet: 02 jan-11 kl 16:59 »
du  får inte skjuta men anmäl det som skyddjakt till kommunen så får de komma och skjuta den especiell eftersom det är en skabbig  räv  på köpet lycka till mvh rico  ps en22 hörs inte så mycket o:)
.  har 6 shettisar    belgisk jätte  höns ankor   hundar katter  fru och barn

Manne

• Ljuset återvänder, pulsen stiger...
    • Södermanland
    • Hedlundarnas sida
« Svar #3 skrivet: 02 jan-11 kl 17:06 »
Driftcentralen i stockholm 08 - 651 00 00
Tar hand om skadat vilt och skjuter även skabbräv, har jag nu fått reda på.
Bra telnr för er som bor i "fjollträsk"  ;D

Rico: tror min pappa har något liknande som ligger och skräpar... får prova den någon dag...  ;)
Stolt Far, Make och Man.(och ibland RADIKALBÖG.)
med Brahmahöns och Irländska varghundar.
Boendes i Stockholm.

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 03 jan-11 kl 08:42 »
Vaknade klockan 04 imorse av att ungtupparna gapade i hönshuset och att en skabb räv stod och rev på vaktelburen...
Får jag skjuta räv i villaområdet i storstaden ? eller riskerar jag att göra en "Runar"  ;)

Helt ok om rävkräket tar en höna/vaktel om han lyckas, men vill inte ha rävskabb på hundarna och katten !
Du ska ringa till viltvårdarna och berätta om räven.
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Luffsen

• -
« Svar #5 skrivet: 03 jan-11 kl 11:32 »
Kan höns smittas av skabb från räven?

Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

gernsö

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 03 jan-11 kl 11:56 »
Nej höns smittas inte av skabb från räv, men dock gör katt och hund, så håll öga på om de börjar klia sig.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Gröneholms fjäderfä

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 05 jan-11 kl 14:17 »
Hundar kliar sig med en gång om de haft skabb innan. Första gången tar det ett tag då de utvecklar allergi först mot skabbdjuret och dess avföring i gångarna i huden.

Man märker det oftast vid "nattklåda", de kliar på sidorna och kan inte sluta. Vi har haft problem många gånger med skabbräv. Är oturen framme kan jag rekommendera tabletter mot det. Vetrinär kan skriva ut interceptor som man ger vartannat dygn i åtta dygn.

Advokate och stronghold har vart verkningslösa här, dessutom utsöndrar djuret mycket från pälsen de första dagarna, por on preparat på hund får man mycket av själv via pälsen.

Ivomecinjektion fick våra efter advokate då det inte hjälpte. Hade jag vetat då att de var farligt på vår lilla papillon hade jag inte gått med på det, men man vet ju inte alltid allting.

Sista gången fick hundarna interceptor. Det var kanon och det hjälpte. Dessutom hade jag över i höstas mot noskvalser.

Dela detta:

* Inloggade just nu

688 gäster, 1 användare
Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser