Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Så var drömmen slut :(  (läst 24475 gånger)

Ibbe

• Skåne
SV: Så var drömmen slut :(
« Svar #60 skrivet: 14 dec-10 kl 00:23 »
 :( Tänker på dig. Ta hand om dig...

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #61 skrivet: 09 jan-11 kl 18:57 »
Nämen fy vad sorgligt! Hur kunde jag missa den här tråden! Skönt du förmodligen får
ett nytt hus i alla fall. Även om det är hemskt att förlora allt materiellt man har kan man
säkert lära sig mycket av det också - typ hur extremt lite man egentligen behöver.
Hoppas allt ordnar sig till det bästa.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Erik

• Gäst
« Svar #62 skrivet: 10 jan-11 kl 10:29 »
Tack för alla uppmuntrande ord :) de värmer

Granbackstove

• Uppland
« Svar #63 skrivet: 10 jan-11 kl 10:49 »
Tack för alla uppmuntrande ord :) de värmer
Men hur går det för dig, då?
Har genbank för bland annat sybehör och blomkrukor från 1900-talet.

ivigtut

• Ett leende och ett vänligt ord kan göra någon glad
« Svar #64 skrivet: 10 jan-11 kl 10:53 »
Jag önskar dig allt gott.

evamarta

• Skåne
« Svar #65 skrivet: 10 jan-11 kl 17:15 »
Men hur går det för dig, då?

Jag undrar också.
Min man, Daniel, gick bort samma dag som ditt hem brann upp, så jag var helt upptagen av mej själv...
Nu tänker jag på att min situation är den omvända. Ett stort hus, en fruktansvärd massa grejer och - ingen man!? Bara jag och min son kvar i allt det här. Och så "Jorlan", förstås, som redan har hjälpt oss en massa. Gulliga människa!!  :-*
Och alla andra snälla alternativ-människor som håller mej uppe.  :)
Jo, så här i Skåne finns ett himla stort, tomt hus, verkstäder, maskiner och verktyg som jag inte ens vet hur de skall användas... Kanske något som du kan ha nytta och glädje av?

evamarta@live.se
0767-933525

Erik

• Gäst
« Svar #66 skrivet: 12 jan-11 kl 10:38 »
Det har inte hänt så mkt tyvärr, håller på och diskuterar med försäkringsbolaget om div saker, dom ska börja röja undan på platsen nästa vecka iaf,
Nu håller jag på och skriver listor till förbannelse på allt man hade i huset, sen ska jag även försöka skriva ner vad jag har för krav på det nya huset tex när det gäller uppvärmning m.m.

så det är så långt som det hela har kommit hitintills,

/Erik

evamarta

• Skåne
« Svar #67 skrivet: 12 jan-11 kl 13:52 »
Nu håller jag på och skriver listor till förbannelse på allt man hade i huset, sen ska jag även försöka skriva ner vad jag har för krav på det nya huset tex när det gäller uppvärmning m.m.

/Erik

Då får du höra av dig, när du kommer på vad du saknar!
Jag hejar på dej!
evamarta@live.se
0767-933525

fishfinder

• Please don´t feed your fears
    • Småland
    • www.sjoviksfriskvard.se
« Svar #68 skrivet: 12 jan-11 kl 19:44 »
Hello

Satan vilken mardröm...
Du, förresten. Drömmen kanske inte är slut som du skrev.
Förstår att det måste kännas så nu , men - dream on..
Hoppas att allt löser sig till det bästa!
// Mange
Vad du gör, gör fullt och helt. Icke styckevis och delt!

Granbackstove

• Uppland
« Svar #69 skrivet: 12 jan-11 kl 20:27 »
Det har inte hänt så mkt tyvärr, håller på och diskuterar med försäkringsbolaget om div saker, dom ska börja röja undan på platsen nästa vecka iaf,

/Erik
Låter påfrestande. Finns det några standardmallar att gå efter, så att olika grupper av saker täcks in? Typ: verktyg, böcker, sybehör, håshållsföremål, sängkläder, så man inte glömmer något väsentligt. Eller ska man bara sitta och spåna fram varendra pryl?

Erik

• Gäst
« Svar #70 skrivet: 13 jan-11 kl 00:16 »
Nej ingen standardmall, jag fick en bunt papper med spalter att fylla i allt jag kom på bara, man ska fylla i: antal, föremål (t ex typ, fabrikat, modell, tillverkningsnr), inköpt år, pris, inköpsställe samt dagens inköpspris.

Kommer förmodligen glömma massa saker då jag hade en tendens att samla på mig "bra att ha saker"

/Erik

Granbackstove

• Uppland
« Svar #71 skrivet: 13 jan-11 kl 11:38 »
Kommer förmodligen glömma massa saker då jag hade en tendens att samla på mig "bra att ha saker"
Skulle jag också göra... Blir ju förvånad ibland när jag letar efter något på vinden. Typ: "OJ! Hade jag en sån här!"    :)

Och kanske man kan leva utan bra-att-ha-sakerna, men kanske kan de ibland också vara bra att ha?

Erik

• Gäst
« Svar #72 skrivet: 06 mar-11 kl 08:49 »
Nu är det undanröjt på brandplatsen, bara ett tomt fyrkantigt hål i marken kvar, nästa vecka ska försäkringsbolaget ha räknat klart säger dom så då får man se hur man ska gå vidare,
Annars så skiner solen ute och det känns underbart varmt :)

Granbackstove

• Uppland
« Svar #73 skrivet: 06 mar-11 kl 13:12 »
Vad fint att höra av dig! Tänkte på dig så sent som igår och undrade hur det hade gått. Lycka till med försäkringsbolaget! Och härligt att se att du också kan glädjas åt våren.  :)

Erik

• Gäst
« Svar #74 skrivet: 22 nov-11 kl 18:19 »
Oj länge sedan jag skrev :P

Det har hänt massor, står nästan ett färdigt hus på platsen nu eller skalet iaf ;) blir klar i maj hoppas jag, så nu ska jag bara hitta någon att bo där med, och hittar jag ingen så kommer gården att säljas, känner att jag inte hinner orkar med allt jag vill göra samtidigt som jag jobbar heltid,

Mvh
/Erik

Bilder förhoppningsvis finns förhoppningsvis på denna länk:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.250648808320950.70480.100001274995471&type=1&l=6e2644c8c8

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #75 skrivet: 22 nov-11 kl 18:22 »
Gott att du har ett nytt hus på gång och tänker framåt  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #76 skrivet: 22 nov-11 kl 21:47 »
instämmer :)
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

JBF

• Småland
« Svar #77 skrivet: 22 nov-11 kl 21:55 »
Instämmer! Var så kul att följa dig när du hittade gården! Jag hoppas du hittar någon att dela ditt nya fina hus med!
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Skytten

• Skåne
« Svar #78 skrivet: 13 feb-12 kl 10:54 »
Puh fy Farao, hoppas du har ett lika bra försäkringsbolag som jag.

För några år sen bankade det på dörren en natt, och en bilist som kom förbi sade att det brann, och det var pannrummet. Han hade redan ringt brandkåren, som kom fort.

Reparationerna kostade 120 000:-, så det var i grevens tid, några minuter senare kunde det varit övertänt. tom pannan klarade sig.
De egentliga skadorna var från 20000 liter vatten som brandkåren använde.

Försäkringsbolaget ordnade allting, jag behövde inte göra något, förutom rödfärga en del av det reparerade uthuset, som kompensation slapp jag självrisken.

Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Sågaren

• Medelpad
« Svar #79 skrivet: 16 mar-12 kl 23:11 »
hu vad hemskt det där är jag livrädd för, hoppas att du mår bra och att det löser sig på sikt.
Med många kulörta lyktor jag gick mig i världen ut. De slocknade - ljudlöst och oförmärkt,
och så tog det vackra slut...

Dela detta:

* Inloggade just nu

707 gäster, 3 användare
tuslus, peterm, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser