För min del är det avklarat. . Det var en kabel från brytarspetsarna son skavts av mot tändspolen.
Ska bara fp en polare att hjälpa mig få cylindern över kolven igen så ska det nog bara vara att ge sig ut och gasa
Att ta bort cylindern var nog inte nödvändigt eller ens önskvärt egentligen.Men den var ju bra att du hittat felet med den skadade kabeln.
Som mummrick skriver kan du använda matrialet från en läskburk och sedan en slangklamma för att simulera en kolvringskompressor,men är du och din kompis ovana så låna hellre en riktig kolvringskompressor och olja ordentligt när ni monterar cylindern igen.Kom ihåg också att kolla om kolvringarna har begränsare ,dvs bestämda lägen som de ska monteras på.Är kolvringarna flytande så ska du förskjuta skarven mellan ringarna.Sätt inte heller skarverna mot insug eller utblås,utan sätt dem på bägge på tex varsin sida.
Fixera kolven mot blocket med två stycken träbitar,en på var sida om vevstaken när du monterar cylindern så motverkar du skadliga spänningar på vevstake och vevsläng mm.

Bensinproblemet som jag beskrev tidigare är nog fortfarande högst aktuellt för dig och du kan komma att behöva byta ut bensinen.
Hoppas att allt går bra och lycka till
