då kan det ibland vara strax under noll på morgnarna, med 3*60w så blir det mellan 6-9 grader.iofs så ger ju varje höna lite värme också.
Hahaha, ja här ser vi det jag skrev om förut - skillnaden i tankesätt beroende på vart man bor. Det är nog därför diskussionerna kan bli så heta och hetska då vi debatterat detta med extra värme elelr ej i hönshusen - strax under noll, kära nån, då är det ju nästan vår här hos mig i Gästrikland, och vad t.ex. Susanne lååångt däruppe i Laxforsen säjer om detta kan vi ju bara speklulera om...
I helgen var jag nere i Ängelholm på duvutställning - väldigt skoj bilkörning ner dit i full snöstorm på fredagen....
Där nere ojade sig alla över hur fasansfullt kallt det var, att det var köldrekord m.m. fastän det bara låg runt -14 grader och jag tyckte det var en ganska normal januaritemperatur
Hehe, vad säjer du Susanne om detta
Förstår ni alla skillnaderna på förutsättningarna och att vi alla bör vara försiktiga då vi dömer ut varandras åsikter angående extra värme, ljus, feta fodersorter, lämpligt datum för första kycklingkullen för året o.s.v.: För den ena är det normalt med + 5 grader utomhus vintertid medan en annan tycker -5 är mer normalt, en tredje har -15 och en annan har - 25. En har 10 timmars fullt dagsljus, en annan har 8 timmar medan en tredje knappt har någon timme med fullt dagsljus alls.