Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns är roligt  (läst 4676 gånger)

gutegrabben

• Gäst
Höns är roligt
« skrivet: 16 sep-04 kl 02:45 »
Varför inte ha lite roligt med dina hönor, bygg en hönsgård.
Varje bild är klickbar.                                                                 http://www.flickr.com/photos/gutegrabben/sets/6437/

Kicki

• Den som ser framtiden i motvind går åt fel håll.
    • Dalarna
    • Ensgårdens hemsida
Re:Höns är roligt
« Svar #1 skrivet: 17 sep-04 kl 09:14 »
Oh, vad snyggt och vilka smarta lösningar! Det var nog den finaste hönsgård jag sett!  :D
Ensgården, 1 mil norr om Rättvik: Foundernära genbanksbesättning av Hedemorahöns   

Har kursverksamhet!

Camilla

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 17 sep-04 kl 13:37 »
Vilket bygge, vad läckert! Det ser ut som om både du och hönsen har/har haft roligt!

...får nästan lust att riva vår nybyggda hönsgård och börja om...  :P

manna

• -
« Svar #3 skrivet: 18 sep-04 kl 16:56 »
Ojoj! Vilket jobb! Alla smala pinnar; det är ju värsta klosterarbetet!

Jag har länge funderat i tysthet över ett hönshus med lökkupoler i guld och rosa. Efter att ha sett denna hönsgård inser jag att det är ok att basunera ut sina tokiga idéer. Tack!

Nu ska jag sätta mig och rita...
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

gutegrabben

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 19 sep-04 kl 21:13 »
Tack skall ni ha, jag blev så glad att ni tyckte om hönsgården. Så när min kusin kom förbi idag och sa att han hade en plymouth rock med nio små kycklingar som han skulle göra sig av med, tänkte jag att vilket tillfälle att få bygga en ny liten hönsgård åt dem och bara använda vad jag kan hitta på gården. Återkommer om ett par dagar så får ni se vad det blev.
En lökkupol vore jättefint.

Vill man ha ideer så slår den här boken det mesta, fick den för några dagar sen från amerika, går alldeles utmärkt att köpa över nätet, jag fick min efter fem dagar.
    http://www.shelterpub.com/_home_work/HW-book.html

bea

« Svar #5 skrivet: 19 sep-04 kl 22:29 »
hej måste bara hålla med alla, var inne på sidan men det finns ju olika böcker vilken köppte du?
och vad blev slutsumman med porto och så
Mvh Bea

Dela detta:

* Inloggade just nu

368 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser