Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland Finns du?  (läst 2558 gånger)

Sundance

• -
Småland Finns du?
« skrivet: 06 maj-24 kl 15:40 »
SÖKES: resesällskap genom livet. Någon att leka med, skratta och gråta med, någon att vara nära, hålla i handen. Du är definitivt en alternativ människa som inte följer strömmen. Med dig vill jag bestiga dom allra högsta bergen, men även gå sida vid sida genom dalarna.

Finns du enkla människa som också tycker det är spännande att växa personligt och själsligt? Du som vågar visa känslor och även har förmågan att prata om dem? Du som har modet att våga möta en annan människa med ett öppet hjärta? Jag ser fram emot att lära känna just dig.

Jag är kvinna (53), miljömedveten och ansvarsfull i handlingar. Går min egen väg bortom ekorrhjul och pålagda normer. Frivillig enkelhet, naturliv och att få uttrycka mig kreativt är viktigt för mig. Vad är viktigt för dig?

Jag mår bäst av stugliv nära naturen långt bortom stadens brus. Jag blir glad av att gå barfota, att samla frukt ifrån träden när hösten kommer, samla ved inför vintern. Jag leker gärna med katter och beskådar stjärnhimmelen (och sover också gärna under den). Blir alldeles lycklig av att ta ett uppfriskande dopp i november eller december, trots att vattnet i sjön egentligen är alldeles för kallt!

Min största ambition i livet är att leva i nuet. Skulle gärna vilja ta vara på nuet och den här stunden tillsammans med en själsfrände. Berika någons liv, inspirera och bli inspirerad. Jag söker en person som vill och har tid för att utforska en relation på djupet.

Jag tror att du är kreativ, lekfull och har ett öppet sinne.

I övrigt är du den du är.
Ett stort plus är om du har gröna & veganska värderingar.

MuirHill

• Västergötland
SV: Finns du?
« Svar #1 skrivet: 08 maj-24 kl 16:29 »
Hej! Läste vad du skrivit,trevligt. Var i landet sitter du och ugglar då? Mvh/ Tg

ekoknutte

• Vem om inte vi ? När om inte nu ? Var om inte här
    • Närke
    • lindstedt.74@gmail.com
SV: Finns du?
« Svar #2 skrivet: 13 nov-24 kl 20:36 »
Ekoknutte lever miljösnålt . För naturens skull för framtida generationer skull . För djurens skull har jag i 26 år ätit mest ekologiskt . Köpt mest beg i livet . Inte ägt en bil sen 2001 .  Då var det elbil .. För det var det rapsolja i tanken . 2013 köpte jag ett hus . Rivit å totalrenovera huset sen dess . Med Lerugn å vedspis i lera . Solceller ska upp på taket . Har kört 30 ton byggsopor på cykel . Å 10 ton i bil . Till återvinningscentralen . Plockar aluminiumburkar för att inte bönder inte ska harva sönder dem å  blanda det med  foder till djur som då dör plågsamt . År 2000 levde jag veganskt som volontär på ekologisk odling i italien i 3 månader minst å det gick lika bra som annan kost . År 2018 försökte jag leva nästan veganskt å fick järnbrist å proteinbrist  m.m så där är du definitivt bättre . Jag är känslig . Har gråtit tills jag fått näsblod när jag lyssnade på dokumentären om branden i västmanland . Får mardrömmar av otäcka filmer . Ibland har jag möjlighet att vara kreativ
 Kanske är det då jag trivs bäst , när jag får vara lekfull . Jag går ofta mot strömmen har ett öppet sinne å hjärta . Jag tror jag har mycket att lära av dig . Jag vill gärna att vi lär av varandra . Lär känna varandra .  ;) Mvh erik  Yess
lev nu. sen är det försent . men tänk efter före

Dela detta:

* Inloggade just nu

723 gäster, 3 användare (1 dolda)
Oskari, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser