Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Dalarna Liten röd gård med vita knutar  (läst 750 gånger)

Helge Sonntag

• Dalarna
Dalarna Liten röd gård med vita knutar
« skrivet: 22 okt-24 kl 22:11 »
Jag har en gård i Dalarna och drev ett litet jordbruk i 9 år. Gården ligger på en sydslyttning några mil från Falun i en liten by och omfattar 20 ha, varav 5 ha jordbruksmark och 15 ha skog. Djuren var två nordsvenska abetshästar, 3 fjällkor, 6 gotlandsfår och ett dussin höns. Allt gick bra och var roligt men i fjol fick jag en stroke/utmattningsdepression/ och sedan diagnosen Alzheimer. Nu har jag avslutat verksamheten, gjort mig av med djuren och bestämt att sälja.
Gården är från 1500-talet och i god ordning med mangårdsbyggnad, lillstuga, härbre, lagård, hölada, stall,  uthus, garage, indragen fiber och modern köksutrustning. Nedanför backen ligger sjön med båt och fiskerätt.
Till närmaste skola är det 2 km och där finns också kyrka och liten butik. 7 km bort ligger stora byn med Coopen och högstadium.
Om du tycker det här låter spännande berättar jag gärna mer.
Hälsningar från Helge Sonntag, Sågmyra

Dela detta:

* Inloggade just nu

407 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser