Okej, tack Svart för svaret. Nog för att jag gillar sämskskinn men det var inte vad jag skulle göra med detta skinn.
Hmm kanske skulle prova på en bit för att se hur det blir endå.. borde bli trevliga handskar.
Ja detta projekt har verkligen engagerat många.. tror jag kan få obegänsad tillgång på diverse skinn om jag vill så det känns viktigt att det lyckas.
Jag vill ju gå igenom hela prosessen så jag vet hur tungt och arbetskrävande det är.
Jag har blivit erbjuden större djur, men jag vet nu att dom måste i så fall delas upp i mindre stycken för jag är ju liten och klen.. det blir för tungt helt enkelt.
Det blir nog fler skinn framöver men jag får fixa en bredare halvcirkel formad stock eller liknade att jobba på, för plaströret var för dålig yta att skrapa på.
Det är ju bra att samla bark/eller annat garv medium innan, så man har färdigt när man behöver.
Jätte skoj och lärorikt är det iallafall.
Ha ha... nu har jag gått runt och klurat på vilken vägg jag kan spika upp mitt skinn på.
Jag får nog bygga mig en ram för framtida projekt...
Ja jag skulle modelera skinnet tänkte jag, men mina verktyg kom aldrig (från kina) så det slutar väl med att jag gör dom själv. Tveksam på om skinnet blir tillräkligt tjockt... ja spännand är det ju onekligen.