Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Ledigt i Yllestad miniby, Falköping  (läst 635 gånger)

Jennyaberg

• Småland
Västergötland Ledigt i Yllestad miniby, Falköping
« skrivet: 02 okt-24 kl 12:25 »

Vi är ett kollektiv som skiljer sig från andra kollektiv, där vi nu också söker en person som passar in i vår gemenskap.
Gemenskap är dessutom ordet som kanske sammanfattar kollektivet bäst?
Här bor vi tillsammans mestadels för att vi gillar att bo ihop med andra. Vi har inga specifika värderingar, möten, tider att passa.
Vi äter vad vi vill och tror på vad vi vill och röstar på vad vi vill  :)  Men är snälla mot varandra och vill bara ha ett gött liv.

Hos oss har man sitt eget rum eller stuga på gården. Våra gemensamma ytor är kök, badrum och trädgård.
Det händer ibland att vi spontanfikar tillsammans i köket, går en promenad tillsammans, tittar på en film ihop eller dricker vin och hänger i trädgården.

Men vi som bor här är också mer introverta och behöver mer tid ensamma, i våra privata boenden och rum. Vi trivs bra med att kunna välja i att vara social eller vara för dig själv.

I början på nästa år flyttar tyvärr Hanna ut, vilket gör en "minilägenhet" ledig på nedervåningen i stora huset. Det är ett sovrum och ett vardagsrum. Hyran är 4000 i kallhyra.
Vi söker dig som vill bo på landet och tror vårt kollektiv skulle passa dig/er.

Vi som bor kvar här är jag Jenny; 36 år, stödpedagog och gillar självutveckling, natur, djur och metal. (Jag har även tonårsbarn som bor deltid med mig)
Vi har även ägaren av gården: Andreas 46 år, jazzmusiker och bohem. Han gillar att dricka vin och campa.
Och sist men inte minst vår hantverkare och alldeles egna viking, Kaja 48 år, som har sin hund och gillar att åka på marknader och sälja sitt hantverk.
Vi har även den majestätiska katten Stefan som bara ligger och latar sig på dagtid.

För intresserade, så ska jag tillägga att möjlighet finns för fler djur. Vi har haft höns tidigare men det finns också mycket räv här i trakterna.   :) 

Sugen på att flytta in? Ring Andreas 0704211817 eller skriv till mig här.

Dela detta:

* Inloggade just nu

836 gäster, 2 användare
Gröfre Slissing, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser