Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Odla upp häck själv.  (läst 660 gånger)

Burn0ut

• Skåne
Odla upp häck själv.
« skrivet: 17 aug-24 kl 19:32 »
Hej!

Skulle vilja ha häckar runt min mark som man brukar ha i England men eftersom det är fel sida av 1000m häck finns det ju ingen möjlighet att köpa plantor till detta.

Jag vill driva upp egna, någon nämnde att man kan klippa grenar i befintliga häckar och bara trycka ner i krukor. Fungerar det? Måste man göra det på våren?

Mvh
C

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Odla upp häck själv.
« Svar #1 skrivet: 17 aug-24 kl 20:47 »
Hej!

Skulle vilja ha häckar runt min mark som man brukar ha i England men eftersom det är fel sida av 1000m häck finns det ju ingen möjlighet att köpa plantor till detta.

Jag vill driva upp egna, någon nämnde att man kan klippa grenar i befintliga häckar och bara trycka ner i krukor. Fungerar det? Måste man göra det på våren?

Mvh
C

Om du inte har rotskott så måste du göra det på våren. Få tillväxten är som bäst då.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

novemberblå

• Medelpad
SV: Odla upp häck själv.
« Svar #2 skrivet: 18 aug-24 kl 17:56 »
Hej
Läs på om ”sticklingsföröka” buskar. Olika hur det funkar med olika sorter. Dock är det nog i senaste laget för denna säsong.
Vänligen Lena

Dela detta:

* Inloggade just nu

510 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser