Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling bakåtböjd nacke  (läst 1267 gånger)

mickemignon

• Gotland
Kyckling bakåtböjd nacke
« skrivet: 28 jun-24 kl 20:30 »
Hej!

Första fasanerna har börjat kläcka nu, än är de bara 4 men hoppas på att några till kommer (dygn 24 nu dock)

Jag har problem med en som drar nacken bakåt så mycket att den tippar omkull och lägger sig på rygg/sida hela tiden, den verkar pigg och jag får i den vatten

Någon som har tips på vad det kan vara? Kycklingen är ca 12h nu

Bild på kycklingen
https://ibb.co/LQ7V6xb

mickemignon

• Gotland
SV: Kyckling bakåtböjd nacke
« Svar #1 skrivet: 30 jun-24 kl 18:20 »
Kan tillägga kycklingen blev inte bättre efter en vitamin kur så jag valde att ta bort den istället 😞

mickemignon

• Gotland
SV: Kyckling bakåtböjd nacke
« Svar #2 skrivet: 03 jul-24 kl 19:44 »
Jag fortsätter lite här om resultatet av min första kläckning och hoppas på lite tips inför nästa års övningar så jag får upp % lite

Har en lånad maskin, tror det är en Kina pryl med en draglåda man har vattnet i

Fuktigheten har jag reglerat genom att dra ut och in lådan

Tempen har varit stabil 37.4-37.6

Fukt har varit på 40% ungefär från dyng 1 till dygn 20 sedan ökade jag till 55%-72% (pendlade endel här då vid 70% så kondenserad luften mot locket och det hängde vatten I taket så då försökte jag öppna lite för att sänka)

Dygn 21 plockade jag ur korgen för automat vändning

Dygn 22 såg jag första sprickan

Dygn 23 kom första, 24 kom det tre, 25 kom det två och 26 kom det en

Idag Dygn 29 tog jag ur resten av äggen o kollade dem, 12 var tomma, 2 var typ lite mjölkig gula i men 9st var nästan fullt gångna döda foster i

Tyvärr vet jag inget om äggen, de var transporterade och fick vila hos mig 1 Dygn innan de åkte i kläckaren

Någon som vågar sig på en gissning på vad jag bör förbättra till nästa övning?

Dela detta:

* Inloggade just nu

745 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser