Har ett land bakom huset som sambon provat odla i men det går åt skogen. Jag anlade landet men gjorde inget annat. Men det har inte gått så bra tycker jag. Nu ser det för jäkligt ut och det växer allt möjligt där, det har t.om. kommit dit jordgubbsplantor osv.
Förstår inte vad sambon gör men tror det är samma med odling som med tidsplaneringen, hon vill trycka in allt för mycket i ett för litet område. För många växter, för många sorter för nära varandra.
Jag är trött att se på den fula katastrofen och en vill typ nollställa allt och odla mandelpotatis där istället i år. Som det är nu kommer några få småa grönsaker ur det.
Hur gör jag det bäst, jag vill ta livet av de existerande plantorna så dom inte kommer tillbaka. Räcker det att vända jorden med grep eller jordfräs? Eller måste det täckas över och hållas täckt så länge inget överlever under? Frågan är om man hinner odla potatis i år nåt då.
Hur är det annars att fräsa upp en del av gräsmattan, kan man bara fräsa upp ett land, gödsla och odla potatis direkt eller måste det stå ett tag?