Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad äter vaktlar  (läst 2052 gånger)

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
vad äter vaktlar
« skrivet: 29 okt-07 kl 16:07 »
i vecka kommer mina små älsklingar anlända till oss

är ju ny på detta
 vad äter dom är det special foder?

något mer jag bör veta

Ulle
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

sallyomolly

  • Gäst
Re:vad äter vaktlar
« Svar #1 skrivet: 29 okt-07 kl 18:48 »
Våra får finkfrö från djuraffären, allfoder och kokt ägg.

Rosten

  • Inlägg: 4857
    • Närke
Re:vad äter vaktlar
« Svar #2 skrivet: 29 okt-07 kl 18:57 »
Någon som vet om man kan ge dom hampfrö också?

Prosit

  • Inlägg: 1085
    • Södermanland
Re:vad äter vaktlar
« Svar #3 skrivet: 30 okt-07 kl 19:34 »
Mina äter Fasanstart eller Kalkonstart. Det lär vara samma sak. Tyvärr är det väldigt mjöligt och mjölet äter de ej. Jag har försökt blanda det med fil men det äter de inte. Dessutom får de gräs eller sallad. Det älskar de! allt går åt som man lägger ner. Så fort jag får fatt på gråsuggor slinker de ner också. Nu när gråsuggorna är svåra att få tag på ska jag köpa mjölmask. Det finns beskrivning på hur man ordnar mjölmaskodling i kylen här på forumet. Helst ska de leva på insekter men det är ju ganska svårt att få fatt på så mycket insekter. Jag ger undulatfrö ibland också. Det är väl hampfrö i undulat fröna? Äggulefoder som finns på djuraffären ger jag ibland.
« Senast ändrad: 30 okt-07 kl 19:35 av Helenan »
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Blomme

  • Gäst
Re:vad äter vaktlar
« Svar #4 skrivet: 31 okt-07 kl 19:53 »
Mina ger jag Fenix värp


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

307 gäster, 2 användare
ärt, Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter



- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser