Jag har alltid tänkt så att om jag kritiserar chefen så får jag också räkna med att ta över hans jobb. Därför brukar jag vara lite försiktig att yppa mig om ledarens sätt att sköta sitt jobb.
nja, det där tycker jag låter fegt.
Alla som innehar en viktig roll måste finna sig att bli synad i sömmarna.
Jag räknar knappast med att ta över moderator-jobbet,
Man ska välja sina roller, och jag saknar vissa bitar som skulle göra mig till en bra moderator.
med tanke på att jag varken är lajdback eller diplomatisk, så skulle jag nog inte klaffa som moderator...men jag har lite självinsikt åtminstone :-)
det är troligen ett otacksamt jobb att vara moderator, knivigt i många lägen, träligt ibland när man måste köra administrativa tråkiga prylar, rensa och flytta inlägg osv.
Men man är inte tvungen, man har ett val. Och har man gjort det valet så har man tagit på sig ett ansvar. Anser t.ex att PetterB är en dundermoderator som sköter sin uppgift finess och respekt.
Har jag uppfattat det rätt så är det hans forum, hans ide, men han har omröstning om hur vi ska ha det på Ljugarebänken! Det är demokrati tycker jag.
Som du säger i ditt förra meddelande, så hinner man reflektera mera om man är lite tyst.
förmågan att reflektera är viktig hos en som ska funka som vågmästare varsomhelst i samhället.