Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Orolig för killingar  (läst 1014 gånger)

Niluam

  • Inlägg: 1
    • -
Orolig för killingar
« skrivet: 04 maj-21 kl 20:09 »
Vi har fått 2 underbara getkillingar som nu är 1 vecka gamla. Det är första gången för oss så vi har ingen tidigare erfarenhet.
Jag är orolig att dom inte får i sig tillräckligt med mat.
Killingarna går tillsammans med sin mamma och deras mormor. Det verkar som att mormorn har fått för sig att killingarna är hennes också och hon låter dom dia henne plus att hon är väldigt beskyddande och gullig med dom. Vi tror även mormorn kan vara dräktig men är inte säkra på när det är dags då betäckningen inte var planerad. Det ser inte ut som att hon har någon mjölk när man ser på juvret men när jag testade mjölka lite idag så kom det några droppar?

Getternas riktiga mamma är måttligt intresserad av killingarna, och är mer fokuserad på att äta. När killingarna försöker dia går hon iväg de flesta gångerna men låter som dia någon enstaka gång.
Brukar det vara såhär?

Killingarna verkar må bra men jag blir ändå orolig att dom får i sig för lite.
Hur ska jag veta ifall jag behöver börja flaskmata?
Jag kanske är orolig i onödan men är som sagt första gången vi har killingar och vill ju såklart att dom ska ha det så bra som möjligt.




 


Dela detta:

* Inloggade just nu

350 gäster, 2 användare (1 dolda)
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser