Tack för alla svar
Har jag tolkat det rätt om det bara fungerar till att dra upp plantor, inte att ha typ sallad där "permanent"?
Fördelen med akvarium tänkte jag var dels att jag har ett stående, dels att det blir en ganska stor yta samt lättvattnat då man inte behöver smådutta som i krukor och man behöver inte vara rädd för att man spiller o pajar underlaget
Hade tänkt att först dra upp lite av varje med sedan fylla botten med leka, ett ordentligt lager jord & odla sallad.
Min tanke kanske inte funkar?
Är ljuset från två lysrör verkligen så kass?
Har endast odlat i odlingsstation och fönster tidigare men tänkte att de skulle funka bra att ha sallad i då sallad inte kräver nå extremt ljus?
När jag haft akvarieväxter i har de vuxit som bara den, trots att de varit ur akvarieväxtperspektiv väldigt ljuskrävande växter samt att de varit glas och vatten emellan, vilket jag tänker begränsar hur mycket ljus som når växterna ganska mycket?
Men akvarireväxter (även de väldigt ljuskrävande) kanske kräver kanske väldigt lite ljus i jämförelse med växter ovan vatten?
Att sälja det är inte aktuellt.
Ska det användas som akvarium bör det silikonas om, vilket sänker värdet, om ens nån vill ha det...
Aquaponics låter väldans intressant!
Ska kolla upp detta närmare!