Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Volvo Bm 350 Boxer  (läst 51 gånger)

Oldcountry52

• Västmanland
Volvo Bm 350 Boxer
« skrivet: Igår kl. 14:01 »
Tilten på skopan fungerar felfritt upp och ner, men lastaren orkar inte lyfta? Var fyller man på hudryalolja? Lastaren fungerar om jag drar i spaken till höger nedanför sitsen, lyftarmarna bak fungerar också ! Det blev så här efter att jag renoverat båda kolvarna till tilten på skopan och lastaren har fungerat förut innan dess! Kan det vara för lite hudryalolja och hur ser jag det!

torbjorn

• Medelpad
SV: Volvo Bm 350 Boxer
« Svar #1 skrivet: Igår kl. 17:56 »
Se instruktionsboken, lätt att googla fram. T ex https://www.solhem9.se/Broschyrbank_Lantbruk_2013/BM_350_Boxer_Manual.pdf . Smörjschema där påfyllningslocket syns finns på sida 53 (pdf-sidnumrering), det syns även på en bild på sida 24.

Frontlastare på en BM 350 är alltid eftermonterad och det kan variera hur den är inkopplad. Eventuellt kan originalhydraulsystemet ha byggts om samtidigt med t ex större tank eller en extra pump för frontlastaren, om det inte framgår av papper som följer med traktorn så får man nog börja studera i detalj vad det är för ombyggnader som har gjorts innan man sätter igång med felsökning.

Kolla också att ev filter eller sugsilar i hydraulsystemet är rena och i ordning, samt att inget hindrar hydraulpumpen att få den kraft den behöver från motorn (slirande remmar, remskivor som inte sitter fast på axel etc).

Dela detta:

* Inloggade just nu

345 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser