Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Isländska tröjor - det perfekta plagget för alla årstider!  (läst 456 gånger)

Carrooo

• Västergötland
Västergötland Isländska tröjor - det perfekta plagget för alla årstider!
« skrivet: 11 feb-25 kl 08:37 »
Hej! Har ett gäng med nystickade tröjor i isländsk ull som letar föralltid hem :)
Ullen står emot både vind och väta ( inte orkaner och monsuner)  och håller värmen även om det blir vått.
Tröjorna är stickade för att användas som ytterlager och storlekarna är räknade på att man skall kunna ha ett långärmat plagg under.
Skicka ett mail för bilder vid intresse :)
Grå med orange/röd storlek L
Marinblå med turkos/grön storlek L
Ljusgrå med svart/röd storlek S
Turkos med vitt/svart storlek S
Priset är 1500:- och då ingår spårbar frakt med Postnord om man inte vill / kan hämta på plats

KajsaAnka

• Tramsig men seriös när det gäller skog
    • Närke
Hej CarOo. Hur vet du att det är isländsk yllegarn? Jobbat på Island och sådär så undrar av den anledningen om det går bra att fråga?

Carrooo

• Västergötland
Hej KajsaAnka:) Jag använder Lettlopi från Istex i tröjorna, det är isländsk ull producerad på island :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

701 gäster, 3 användare (1 dolda)
Lasse-hatten, thek

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser