Sålänge de inte bråkar får de vara kvar, kan ju gå med tre, iaf ett tag.
Jag har ca 15 tuppar ihop i en grupp och har haft mellan 9 - 15st ihop i den gruppen de senaste 10 - 11 åren utan problem. Så "ett tag" kan bli väldigt lång tid.

I mina andra grupper så har jag 4st tuppar, 3st tuppar, 2st tuppar, 1st tupp. Jag har släppt ihop grupper med könsmogna tuppar som är helt främmande för varandra många gånger utan att det händer någonting, lite småtjafs kan det bli ibland (hönorna kan däremot bråka värre och mobbas) med resultat att någon kanske får ett eller några små jack på några mm storlek i kammen eller haklappen (som däremot kan SE mycket värre ut än vad det egentligen är) sedan är det lugnt, de har gjort upp rangen, undantag är min dvärg kochintupp "Devil" som det inte funkar att släppa in någon ny tupp till i hans hägn då han blir helgalen

däremot så kan man flytta honom till andras utan problem.
Står fast vid att jag tror nr 3 är en tupp. Om det hade varit en könsmogen värpande höna så hade den kunnat haft en sådan där stor kam men hur gamla är dessa (kanske står men att jag missat

)? Sedan så tycker jag mig kunna se tuppfjädrar i vingar och mitt uppe på ryggen på den och det är det som gör att jag vill säga att det måste vara en tupp. Om man inte ser i syne.
Har den några sådana här fjädrar i sadeln och/eller på överdelen av vingarna? Lite glansigare fjädrar som skimrar i solen, pilformade.

(sadel/ryggfjäder från tupp till vänster, fjäder från höna till höger)