Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sockerpris 2010  (läst 4757 gånger)

ersam

• -
Sockerpris 2010
« skrivet: 11 aug-10 kl 17:14 »
Snart dax igen!

Var köper man billigast?

Rune H

SV: Sockerpris 2010
« Svar #1 skrivet: 13 aug-10 kl 18:52 »
Frågan troligtvis felställd. Borde varit" Var köpte man det billigast ?"
Sockerpriset variera varje år och används ibland som lockpris / kampanjpris så det gäller att passa på om man skall jaga ören.
Billigast i år var troligtvis Willys under någon vecka, sedan gick det upp till normalpris igen. Sockret är som aktier - det gäller att köpa vid rätt tillfälle.
Även om det kan bli en del pengar som skall ut vid ett tillfälle så rkna om det i antal burkar per samhälle så sover du bättre.

klarre

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 13 aug-10 kl 19:13 »
Tråd som behandlar detta ämne:

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=94074.0

Sten-Åke Lindell

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 16 aug-10 kl 19:30 »
STRÖSOCKER
WILLYS • 2kg • Jämförpris 6:25 kr/kg

http://www.willys.se/oliver_upload/upl18709-willys_vecka_33_edition_5.pdf

Bi alive

• Bohuslän
« Svar #4 skrivet: 16 aug-10 kl 20:15 »
Jag köpte också socker på willys idag för 6,25kr/kg
Bifor blev  inget alternativ i år.

Nässelhäxan - babsan

• Nässlor - naturens gåva
    • -
    • Nässelhäxan
« Svar #5 skrivet: 17 aug-10 kl 10:09 »
Med risk för att verka korkad så kan jag "erkänna" att jag köpte socker hos min lokala ICA-handlare. Till ordinarie pris. Hon har väldigt bra priser generellt sett och jag vill gärna ha henne kvar istället för att bli utkonkurrerad av stormarknader som Willys, Lidl m.fl.  :P
Pris? 9 kr/kg. Men då har jag nära till o slipper åka 3-6 mil för att handla "billigt".  8)

Sockermannen

• Blekinge
« Svar #6 skrivet: 27 nov-10 kl 17:55 »

Jag sitter på 5000 kg fruktsocker som jag vill dela med mig av till er som behöver foder för vintern!
Vet att jag e sent ute, men man kan å andra sidan vända det till och säga att jag e tidigt ute istället  ;D

Finns det några som är intresserade? Kontakta mig på mail! Vad tror ni om de till bina? pris?
Fördelar/nackdelar mellan vanligt socker/fruktsocker?

Anders.trolin@live.se

Lindell

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 27 nov-10 kl 20:10 »
Intresset borde öka om du specifiserade vad det egentligen är.

Är det 100% frukrtsocker som är helt intakt? Vilket fabrikat och hur är det förpackat? Vilket kg pris hade du tänkt?

« Senast ändrad: 27 nov-10 kl 20:13 av Sten-Åke Lindell »

Cyklisten

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 27 nov-10 kl 20:30 »
Jag vill påminna om hydroxymetylfurfural. Det var det som dödade så många bisamhällen för så där 20 år sedan, på grund av fel i tillverkningen av Bifor eller vad det hette då. Är detta fruktsocker testat för hydroxymetylfurfural?

Dela detta:

* Inloggade just nu

763 gäster, 1 användare
Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser