Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Iller och höns???!  (läst 1146 gånger)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Iller och höns???!
« skrivet: 12 maj-10 kl 19:11 »
Står nu lite emellan vad vi vill ha, jag och mamma har båda velat ha iller nu i några år, mamma hade det när hon var liten.
Men vi vill även ha höns... Hur kommer det att funka, går det på någe sätt att vänja illern vid höns eller så??????? :/
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Iller och höns???!
« Svar #1 skrivet: 12 maj-10 kl 19:53 »
Vet en som har illrar i burar, hon har också ras hönseri och det får bra, båda djuren bor i stallet.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #2 skrivet: 12 maj-10 kl 20:16 »
Vet en som har illrar i burar, hon har också ras hönseri och det får bra, båda djuren bor i stallet.
aha ;D börjar ljusna för att både ha höns och iller...
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 12 maj-10 kl 22:25 »
Travelerhorses har illrar och höns. Går väll bra så länge illrarna är instänga... Vet att de rymde för henne någon gång = döda höns.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #4 skrivet: 12 maj-10 kl 22:47 »
Travelerhorses har illrar och höns. Går väll bra så länge illrarna är instänga... Vet att de rymde för henne någon gång = döda höns.
Jadu är det jag är rädd för D: får nog nöja mig med kanin och marsvin istället :P

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #5 skrivet: 13 maj-10 kl 18:35 »
Att utsätta ett rovdjur - illern, för att hela tiden se/känna lukten av/höra sitt bytesdjur anser jag vara djurplågeri.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #6 skrivet: 14 maj-10 kl 00:04 »
Alla smådjur är = bytes djur för en iller även tex små hundar om man har otur .

Illrar ÄR lustmördare det ska man veta om när man skaffar illrar + att dom är utbrytar kungar .
Jätte svåra att hålla instängda .
Jag har nu lärt mej hur jag ska stängsla men det tog ett tag .

Iller får inte ha ett boende som är mindre än 9kvm om den ska bo i bur , samma mått som en hästbox.

Men du kan ALDRIG ha iller med höns aldrig aldrig .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #7 skrivet: 14 maj-10 kl 08:59 »
Alla smådjur är = bytes djur för en iller även tex små hundar om man har otur .

Illrar ÄR lustmördare det ska man veta om när man skaffar illrar + att dom är utbrytar kungar .
Jätte svåra att hålla instängda .
Jag har nu lärt mej hur jag ska stängsla men det tog ett tag .

Iller får inte ha ett boende som är mindre än 9kvm om den ska bo i bur , samma mått som en hästbox.

Men du kan ALDRIG ha iller med höns aldrig aldrig .
Okej :x nja iller blir det nog isåfall längre fram i livet.....

Dela detta:

* Inloggade just nu

643 gäster, 2 användare
torbjorn, Pamilla

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser