Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mordisk just nu!!  (läst 8082 gånger)

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
SV: Mordisk just nu!!
« Svar #40 skrivet: 09 apr-10 kl 08:16 »
Vet inte så noga eftersom vi inte bor i stockholm utan utanför och där finns det både gott om hök och räv. Stockholm består inte bara av betong och radhus.

Nu vet moderatorn Ulric det, fast det spelar nog ingen roll, han anser nog att om du kommer från stockholmstrakten är du ingen riktig alternativare, i alla fall ska du inte ha åsikter om frågor som inte rör betong och radhus, jävla påhopp igen och igen han kommer med i olika trådar..starta en tråd om surjävla bittergubbar och motvallskärringar så kan han hålla till där ist.
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:
http://honsraser.se

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #41 skrivet: 10 apr-10 kl 09:36 »
Nu vet moderatorn Ulric det, fast det spelar nog ingen roll, han anser nog att om du kommer från stockholmstrakten är du ingen riktig alternativare, i alla fall ska du inte ha åsikter om frågor som inte rör betong och radhus, jävla påhopp igen och igen han kommer med i olika trådar..starta en tråd om surjävla bittergubbar och motvallskärringar så kan han hålla till där ist.
;D o:) ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

fredrikvidja

• Södermanland
    • Höns i Vidja
« Svar #42 skrivet: 12 apr-10 kl 20:22 »
Ha ha... Ja det var nog mest för påhoppen i denna tråd som jag skrev något och det tog inte lång tid innan man blir påhoppad av vissa här på forumet. Men sen finns ju dom som också står upp mot dessa påhoppare.
Dom gör som dom vill och vi mé

Lejonhjärta

• Västergötland
« Svar #43 skrivet: 12 apr-10 kl 22:40 »
Å ja tackar för dom som vågar stå emot påhopparna.
Jag stå för vad jag skrev men ångrar djupt att jag öppnade munnen.
Men många har haft mkt spännande åsikter som hjälpt mig.
Tack så mkt!
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

pernilla70

• Bohuslän
    • http://pernillaliljeros.spaces.live.com/
« Svar #44 skrivet: 12 apr-10 kl 23:11 »
Stå på dig Lejonhjärta.....ingen skall få göra dina el mina djur något illa. Ta den j.... eln
Tänk hur världen hadde sett ut om allt/ alla skulle få leva som gör någon illa.

Med andra ord skall jag inte få ta död på ex getingarna?? utan de skall istället ta död på min sambo som är super allerigisk.... Är det så ni tänker? Höken och Räven skall få ta hönsen,
Nej ta och dra något gammalt över er eller håll tyst med era dumma kommentarer.

Undrar om ni hadde den åskikten om det gäller er familj. Tänk längre innan ni klankar på någon som råkat ut för dessa tråkigheter.... räcker det inte med sorg och brustna hjärtan.
Va stark och stå på dig Lejonhjärta. Lycka till!
Bor på en gård med sambo och 2 killar. Vi har 3 hästar, Texelfår, 2 labradorer, 6 katter, skånegäss, Kalkoner Pekingankor och en drös med höns.

SecretQ

• att vara normal e inte min starka sida
    • Östergötland
« Svar #45 skrivet: 13 apr-10 kl 09:21 »
Fattar inte vad som riktigt pågår här har försökt läsa igenom .......
Men kan hålla med om att varje gång det händer djuren något så är det jätte tråkigt!  Men till 99% så är de ju jag människan som brustit i min tillsyn. Burar jag in fåglar så måste det ju vara ett säkert ställe annars kan man ju räkna med ovälkommet besök.

Jag anser att så länge jag har djur så är det jag som hela tiden bär ansvaret för att mina djur är trygga.
(Min häst la sig fast i hagen igår, eftersom jag har ansvaret för henne så kände jag mig skyldig!) 
Men otur kan man ju inte skydda sig emot.  Men det finns mycket man kan göra för att undvika mycket av det man inte vill ska hända!

Vill bara att man ska respektera de djur som finns i vår natur......   sedan att skjuta en räv e samma sak som att slå i hjäl en mygga  kan jag inte hålla med om.

Har man djur måste man se till att det bor så säkert som möjligt! I lämpliga "bostäder" som skyddar mot deras faror och fiender.

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #46 skrivet: 13 apr-10 kl 09:44 »
Stå på dig Lejonhjärta.....ingen skall få göra dina el mina djur något illa. Ta den j.... eln
Tänk hur världen hadde sett ut om allt/ alla skulle få leva som gör någon illa.

Med andra ord skall jag inte få ta död på ex getingarna?? utan de skall istället ta död på min sambo som är super allerigisk.... Är det så ni tänker? Höken och Räven skall få ta hönsen,
Nej ta och dra något gammalt över er eller håll tyst med era dumma kommentarer.

Undrar om ni hadde den åskikten om det gäller er familj. Tänk längre innan ni klankar på någon som råkat ut för dessa tråkigheter.... räcker det inte med sorg och brustna hjärtan.
Va stark och stå på dig Lejonhjärta. Lycka till!

Bra skrivet !!!!!!
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

pernilla70

• Bohuslän
« Svar #47 skrivet: 13 apr-10 kl 11:03 »
SecretQ..... Var går gränsen undrar jag? Är det storleken, sortens djur el vad avgör det. Går insekter under egen lag?

Vill bara att man ska respektera de djur som finns i vår natur......   sedan att skjuta en räv e samma sak som att slå i hjäl en mygga  kan jag inte hålla med om.

Har man djur måste man se till att det bor så säkert som möjligt! I lämpliga "bostäder" som skyddar mot deras faror och fiender.

Tror du att Lejonhjärta har sina djur i skokartong el helt fritt??? Naturligtvis försöker alla ha det så säker för sina djur som möjligt.

Föresten tror min sambo blir jätteglad när jag säger till honnom att jag skall välja getingarna i stället för honnom.
Bor på en gård med sambo och 2 killar. Vi har 3 hästar, Texelfår, 2 labradorer, 6 katter, skånegäss, Kalkoner Pekingankor och en drös med höns.

SecretQ

• Östergötland
« Svar #48 skrivet: 13 apr-10 kl 11:51 »
SecretQ..... Var går gränsen undrar jag? Är det storleken, sortens djur el vad avgör det. Går insekter under egen lag?
Tror du att Lejonhjärta har sina djur i skokartong el helt fritt??? Naturligtvis försöker alla ha det så säker för sina djur som möjligt.

Föresten tror min sambo blir jätteglad när jag säger till honnom att jag skall välja getingarna i stället för honnom.

Tja du gränsen......   hum tycker insekter inte är riktigt som däggdjur men vi e olika!  Insekter lever nog inte efter några lagar ;D
Vad "lejonhjärta" har sina djur vet inte jag men antagligen inte under uppsikt eller på ett tillräkligt säkert ställe om hon har problem med andra djur som tar dom!
Måste du välja mellan din sambo och en geting ???  konstigt tycker jag

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #49 skrivet: 13 apr-10 kl 13:02 »
Helt hjävla sjuk kallar jag denna tråden! och ni som säger att ni har fått "påhopp"........hmm...........hur då!!!!!!? jag vet att det är tråkigt om en hök eller räv tar ens höns.............men det är ju ert fle!!! Bygg bättre och större gårdar!!!! Säkra dem.....................!  Istället för att släppaut dem så bygg stora fina utegårdar med träd och buskar..............! Och det var väll ändå att ta i.................(??!!) ......välja mellan mannen och getingar...............:/ ................lite weard thinking om jag får säga !
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Intricate

« Svar #50 skrivet: 13 apr-10 kl 15:09 »
Lämnar denna tråd nu. Det är som att försöka tala vett med djupt religiösa.

pernilla70

• Bohuslän
« Svar #51 skrivet: 13 apr-10 kl 15:27 »
Måste du välja mellan din sambo och en geting ???  konstigt tycker jag.

Som du kanske läste är han super allergisk och kan dö. Då är ju valet ta död på getingen eller att getingen tar död på honnom. Tror jag fortsätter döda de djur jag tycker är förtjänta av det vad andra än må tycka och tänka.

Tänkte ställa en fråga till Hunden som nästan bet ihjäl min labrador i förrgår kväll..... tycker du det är rätt att den lever också. Risken är ju överhängande att den går till annfall ytterligare en gång till. Den har redan gått till anfall 2 gånger mot andra hundar.
Hur som helst tänker jag fortsätta bekämpa skade djur och andra som är elaka mot mina familjemedlemmar.
Dessutom vet jag att Lejonhjärta lever för sina djur och sköter dem på allra bästa sätt.

älglund

• Västerbotten
« Svar #52 skrivet: 13 apr-10 kl 17:16 »
Tja du gränsen......   hum tycker insekter inte är riktigt som däggdjur men vi e olika!  Insekter lever nog inte efter några lagar ;D
Vad "lejonhjärta" har sina djur vet inte jag men antagligen inte under uppsikt eller på ett tillräkligt säkert ställe om hon har problem med andra djur som tar dom!
Måste du välja mellan din sambo och en geting ???  konstigt tycker jag
Rovdjuren lever INTE HELLER efter några lagar. De dödar allt när de kommer, inte bara för sin föda. Och vems lagar menar du egentligen??? Dina eller??
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #53 skrivet: 13 apr-10 kl 17:20 »
Rovdjuren lever INTE HELLER efter några lagar. De dödar allt när de kommer, inte bara för sin föda. Och vems lagar menar du egentligen??? Dina eller??
de dödar BARA sin föda!

SecretQ

• Östergötland
« Svar #54 skrivet: 13 apr-10 kl 17:51 »
Oj oj vilken låg nivå de blev härå!!
Som rovdjur vi är, så dödar nog vi lite mer än vad vi behöver också!  Vad beträffar din sambo med en väldig överkänslighet mot getingar så tror jag ju inte det hjälper så mycket att du tar dö på getingen, tror de e för många !! 
Alla har vi ju den obotliga sjudomen "livet"  En viss procent stryker med på just allergier många i hjärtinfarkt en viss procent i trafiken etc. så e det!  mycket av farorna har vi själva skapat mycket av sjukdomar har vi botat !
Vad beträffar din labbe så är det ju inte den bitande hundens fel som nog även du förstår utan ägaren för det mesta om nu inte den bitande hunden kanske lider av någon tumör.

Men det jag vill ha sagt är att det är inte djurens fel att de kommer in i hönshus  eller fad fan de nu är som det inte ska vara utan vi den DJÄVLA MÄNNISKANS FEL !
                Sluta skyll på andra  fan jag skämms o va människa ibland

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #55 skrivet: 13 apr-10 kl 17:53 »
dödar bara sin föda?   vargar ser inte jakthundar som föda säjs det... ändå dödar de hundarna? hört att vargarna ser hundar som konkurenter och dödar dem på grund av det....  minkar dödar alla höns de kommer åt..äter lite på nån enstaka och lämnar resten till så kallad framtida konsumtion...     
Fjäderfän och kaniner

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #56 skrivet: 13 apr-10 kl 18:04 »
dödar bara sin föda?   vargar ser inte jakthundar som föda säjs det... ändå dödar de hundarna? hört att vargarna ser hundar som konkurenter och dödar dem på grund av det....  minkar dödar alla höns de kommer åt..äter lite på nån enstaka och lämnar resten till så kallad framtida konsumtion...     

vi pratar inte om vargar just nu  :P >:(   Vi pratar djur som tar höns! en räv dödar "allt" för att ha till senare tid................skulle den bara döda en kanske resten av flocket ger sig av och han svälter de närmsta dagarna.........................men dödar han alla har han ju "massa" mat i förebyggande syfte! så det är inte rätt att han dödar mer än nödvändigt.................men jag tycker såklart med det är tråkigt om någon tar mina djur................

pernilla70

• Bohuslän
« Svar #57 skrivet: 13 apr-10 kl 18:34 »
Här finns massa olika tankar och det är otroligt trisst när det händer någons djur något ont.
Mitt tycke är att man skall göra allt för att det inte skall kunna hända. Säkra gårdar, ta in dem på natten m.m. Men ändå händer det.

Jag kan ju naturligtvis inte låta getingarna flyga här om de kommer in el bygger bon. Då måste vi ta bort dem för att minska risken för att bli stuckna.
Självklart kan männsikan styra mycket över vilka djur som skall få leva men är det en fara för andra 2 el 4 benta så finns inget annat i min värld än att ta bort det.

Hunden som attackerade min har bott här på vår gård och då funkade det bra, men det bara slår till och attacken kommer. Det annser jag är en anledning till att den bör avlivas. Man skall inte vänta till det är försent och den har dödat en annan hund el kanske rent av ett barn.
Handhavandet är det inget fel på för han som äger den har tydliga regler för den.
Men en del raser är sönder avlade och då blir en konsekvens av det hela.

Har räven hos Lejonhjärta nu fått smak på hennes hönsgåd lär den ju komma tillbaka. Vilket kommer att kosta massor av blod och tårar. Därför bör den tas därifrån på ett eller annat sätt.
Det är min åsikt och den kommer jag vidhålla oavsett vad andra tycker och tänker.

älglund

• Västerbotten
« Svar #58 skrivet: 13 apr-10 kl 18:37 »
Vad anser ni att man ska göra med björnar som kommer in i byarna och inte visar respekt för människan. Då barnen inte kan vara ute (då menar jag inte småbarn) för rädslan att de ska bli attackerade? Ska man bygga fort runt byarna då? Vissa djur är det visst okej att döda men inte andra.
Vad gör ni med överblivna tuppar??? Vad jag har förstått är det många som nackar dom FAST de EJ har gjort nåt. Men de kanske är mindre värda än de som dödar ens djur.

SecretQ

• Östergötland
« Svar #59 skrivet: 13 apr-10 kl 18:54 »
Vad anser ni att man ska göra med björnar som kommer in i byarna och inte visar respekt för människan. Då barnen inte kan vara ute (då menar jag inte småbarn) för rädslan att de ska bli attackerade? Ska man bygga fort runt byarna då? Vissa djur är det visst okej att döda men inte andra.
Vad gör ni med överblivna tuppar??? Vad jag har förstått är det många som nackar dom FAST de EJ har gjort nåt. Men de kanske är mindre värda än de som dödar ens djur.

*suck*

Dela detta:

* Inloggade just nu

636 gäster, 2 användare
Vserik, torpjens

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser