Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kaniner  (läst 967 gånger)

Sosso-98

• Närke
kaniner
« skrivet: 21 mar-10 kl 16:39 »
Hej.Det är så att mina kaniner försöker para sej me varandra. men båda är ju honor så varför gör dom så ??? Och dom har börjat bråka lite också :-\ Dom jagar varandra väldigt mycket för ena vill para sej men den andra vill inte ::) Så jag är lite orolig på varför dom försöker para sej me varandra. mvh sofia :P
Djurintresserad tjej född-98 :)

Ylva

• Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!
    • Uppland
SV: kaniner
« Svar #1 skrivet: 21 mar-10 kl 16:57 »
Hej!

Dina honor är säkert brunstiga nu på våren. Det betyder att deras önskan att para sig är extra stark. Även honor beter sig som om de parar sig med varandra. Detta beteende är också ett sätt att visa sig dominant över burkompisen. De försöker alltså visa vem som bestämmer. Det är därför de bråkar lite med varandra. De nappar säkert hårtussar av varandra och jagar runt varandra. Det här beteendet blir extra starkt om våren när de är starkt brunstiga och vill ha ungar. Förhoppningsvis lugnar de ner sig om ett par veckor. Du kanske har en lite större betesbur där de kan gå i till sommaren. Har de lite större svängrum så minskar bråken. Lycka till med dina kanintjejer! Hälsningar Ylva
Medelålders gift trebarnsmor som fyller hus och trädgård med västgötaspets, dalmatin, huskatt, gotlandskaniner, mellerudskaniner och dammråttor!

Sosso-98

• Närke
« Svar #2 skrivet: 21 mar-10 kl 17:14 »
hej tack för ditt svar :) Dom har en stor box som dom bor i och springer i :D Och dom tar lite hår tussar ifrån varandra ::) vi kommer ha dom i en stor bur i sommar så dom kan komma undan från varandra ;D mvh sofia

MickeMård

• Allt åt alla.
    • Östergötland
« Svar #3 skrivet: 22 mar-10 kl 10:12 »
Samma sak med våra dvärgvädur. Den okastrerade honan brukar försöka para sig med den kastrerade hanen :)
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

Sosso-98

• Närke
« Svar #4 skrivet: 22 mar-10 kl 10:51 »
hej tack för ditt svar:D Våra rycker hår tussar i från varandra och jagar varandra ::) mvh sofia :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

673 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser