Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tagelmask ??  (läst 4815 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Tagelmask ??
« skrivet: 20 mar-10 kl 17:44 »
Vad vet ni om Tagelmask ?
Vanlig ? Ovanligt ? Metoder för att få bort på bästa sätt o sen inte få tillbaka det ?

Jag misstänker att hästen jag köpte i sommras har det nämligen o jag har endast hör talas om tagelmask av en gammal ardenneruppfödare en gång i tiden  :-X
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

esten

• -
SV: Tagelmask ??
« Svar #1 skrivet: 20 mar-10 kl 18:04 »
"tagelmask" är löss , loppor skabb eller inälvsmask .
Så kolla avmaskningen och leta "små djur "

Tänk på att Ivomec inte tar all mask , och om hästen är gammal så kanske det är ide med dubbel dos för bandmask .
« Senast ändrad: 20 mar-10 kl 18:10 av esten »

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 20 mar-10 kl 18:44 »
Skabb är det inte , har jag stor erfarenhet av ,, ska d .ubbelavmaska honom i veckan med Eqimax som tar allt tänkte jag men funderar på om jag bör göra något mer sammtidigt ..Funderar på om jag ska använda skabbmedlet sammtidigt det tar ju alla äckliga små djur
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

esten

• -
« Svar #3 skrivet: 20 mar-10 kl 18:52 »
Jag lånade ett mikroskop av brorsan en gång och tog egna skrapprov och kollade .
Hade fått "kortnosad nötlus" som hälsat på .

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #4 skrivet: 20 mar-10 kl 18:56 »
Hmmm det kanske vore nåt att ha hemma ..ingen dum ide alls .
Det kan man ju ha nytta av sen oxå .

MaaIiin

• Hälsingland
    • Sång och körning med häst
« Svar #5 skrivet: 21 mar-10 kl 21:52 »
Parasitangrepp beror på brist på svavel. Gå in på www.khepri.se . Där kan du beställa olika mineraler och vitaminer som svavel, till hästar och andra djur, hon som har detta heter Nina Fornander. Läs Pat Colebys böcker Naturlig hästhållning och Naturligt lantbruk, där står allt om vad mineral och vitaminbrister kan orsaka bland våra djur. Mycket intressant läsning :)

Mvh Malin

Dela detta:

* Inloggade just nu

498 gäster, 1 användare
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser