Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tid innan Antwerpen fullvuxen?  (läst 1064 gånger)

_olfi_

• Medelpad
Tid innan Antwerpen fullvuxen?
« skrivet: 06 mar-10 kl 15:03 »
Sitter och funderar på årets kläckning, som jag ligger tidsmässigt "efter" med detta år... Tänkte försöka ställa ut mina Antwerpen Skägghöns till hösten, utställningen brukar vara i mitten/slutet av oktober. Hinner jag få dem färdiga till dess om jag kläcker dem i första halvan av april?  :-\
Har Antwerpen Skägghöns och stor Cochin i flera färger, stor Sussex Vit/svart columbia, Amerikansk gul gås och Zebrafinkar.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Tid innan fullvuxen?
« Svar #1 skrivet: 06 mar-10 kl 20:14 »
Nu är jag ingen Antwerpen expert men dvärghöns tycker jag brukar bli färdiga på den tiden. Naturligtvis är olika raser olika men mina dvärgar brukade jag kläcka i april, maj & juni och dom var oftast utställningsbara i  slutet av oktober. Min gubbe köpte en grupp Antwerpen nu i vinter och dom har inte börjat värpa ännu så vi lär definitivt inte få kycklingar innan April.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

751 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser